دانستنی ها

ساخت و طراحی غرفه نمایشگاهی

ساخت غرفه نمایشگاهی

غرفه های نمایشگاهی یکی از ابزارهای متفاوتی است که امروزه برای جلب اعتماد و توسعه تجاری استفاده می شود، از آنجایی که غرفه های نمایشگاهی نقش بسیار مهمی در جذب مخاطبان دارد ساخت غرفه های نمایشگاهی مناسب با زمینه کاری امری مهم و اجتناب ناپذیر است. در ادامه با آرسینه همراه باشید.

در حقیقت برگزاری نمایشگاه های مختلف در حال حاضر یکی از روش های توسعه تجارت می باشد که در این میان استفاده از ابزارهایی مانند غرفه سازی می تواند نقش بسیار مهمی در جلب اعتماد و توسعه تجاری داشته باشد.

از آنجا که غرفه نمایشگاهی مهمترین عضو در جذب مخاطبان است تا بتوانند کالاهای خاص خود را در حضور هم صنفان و همفکران و … در معرض نمایش بگذارند باید در ساخت غرفه ها نیز توجه بسیاری شود تا گام اصلی برای توسعه تجارت با موفقیت برداشته شود.

گروه طراحی غرفه های نمایشگاهی مان ساز با تیم مشاوره، برنامه ریزی و اجرای بسیار قوی خود و با استفاده از تخصص بازاریابی و تجربه بسیارش سعی دارد شما را در این مسیر همراهی کند در ادامه ساخت غرفه نمایشگاهی با ما همراه باشید.

انواع غرفه سازی

برای ساخت غرفه در اختیار داشتن امکانات مناسب برای طراحی و ساخت این اجازه را می دهد تا غرفه های اجرایی مناسب و با توجه به خواسته ها و نیاز مشتریان، بازار هدف و ویژگی های مخاطبین و مهمتر از آن هزینه به 4 دسته ی غرفه های خودساز اختصاصی، غرفه های مدولار، غرفه های سالنی و غرفه های فضای باز تقسیم شوند.

هدف از ساخت غرفه ها

هرچه طراحی غرفه های نمایشگاهی متناسب تر با نوع و هدف عرضه کننده باشد زمینه فعالیت شرکت بیشتر و بهتر به نمایش در می آید و جذابیت بیشتری برای مخاطبین دارد و در کنار تمامی این موضوعات همانطور که قبلا گفتیم در حقیقت برگزاری نمایشگاه های مختلف در حال حاضر یکی از روش های توسعه تجارت می باشد و هدف از ساخت غرفه های نمایشگاهی بهتر نشان دادن محصولات و خدمات به مخاطبین است.

نکات مهم

در ساخت غرفه نمایشگاهی باید نکاتی را رعایت کنیم تا جذب بازدیدکننده بیشتری را به غرفه داشته باشیم مثلا توجه داشته باشید در طراحی غرفه باید شرایط لازم برای حضور بازدید کنندگان ایجاد بشود تا با مشخص کردن فضاهایی در غرفه بتوانیم با مراجعه کنندگان گفتگو داشته باشیم.

نکته بعدی این است که فضای غرفه باید جوری تقسیم شود که محصولات متناسب با اهمیت خودشان در آن قرار بگیرند و بگونه ایی طراحی شوند که مخاطب را در غرفه نگه دارد و بتواند پاسخگوی افکار و نیاز مخاطب خود باشد.

در ساخت غرفه های نمایشگاهی یکی از مهمترین مسائلی که باید توجه داشته باشیم این است که عوامل نور، رنگ، فرم، صدا و بو بسیار هائز اهمیت می باشد و باید با محصول ارائه شده ارتباط مستقیم داشته باشد.

طراحی غرفه های نمایشگاهی

معمولا در طراحی اختصاصی غرفه های نمایشگاهی به موقعیت غرفه در سالن، بودجه و نیاز های کارفرما توجه بسیاری باید داشت و برای حل این موضوع از طراحی های سه بعدی باید استفاده شود تا درصد خطا بسیار کاهش پیدا کند.بطور کلی در طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی عوامل بسیار زیادی دخیل می باشد.

معیار های ارزیابی یک غرفه مناسب

1) انتخاب درست محل غرفه

2) انتخاب نمایشگاهی متانسب با زمینه و اهداف بازاریابی

3) طراحی غرفه متناسب با اهداف و برنامه ریزی

4) استفاده از تجهیزات نمایشگاهی با کیفیت و به روز

5) بکارگیری نیروهای متخصص و باتجربه برای جذب بیشتر مخاطبین

عوامل تاثیرگذار بر قیمت غرفه سازی

بعد از تمامی نکاتی که در ساخت غرفه ها گفته شد، حالا نوبت به آن رسیده که از اصلی ترین موضوع در ساخت غرفه های نمایشگاهی صحبت کنیم.بطورکلی هزینه ساخت غرفه های نمایشگاهی موضوعی است که بسیار مورد توجه مخاطبین قرار می گیرد و بودجه همیشه مهمترین تاثیرات را در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی دارد.

1)محل برگزاری نمایشگاه ( تهران، شهرستان، برون مرزی و … )

2) متراژ غرفه ( فراموش نکنید که هر چه متراژ غرفه بزرگتر باشد به نسبت آن نیز هزینه تمام شده نیز کاهش پیدا می کند)
3) انواع سازه غرفه

4) فره سازه غرفه

5) متریال اصلی سازه غرفه

6) نوع و ارتفاع کف سازی و نوع پوشش غرفه

7) نوع رنگ به کار رفته در غرفه

8) نوع و حجم تجهیزات نورپردازی به کار رفته در غرفه

9) نوع و حجم فضاهای چاپی غرفه

10) نوع و حجم تجهیزات جانبی بکار رفته در غرفه

مراحل طراحی غرفه نمایشگاهی آن یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که کارفرمایان با آن مواجه می شوند و برای هر چه بهتر شدن کارهای خود می توانید از این مقاله کمک بگیرید.

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا