پوست و مو

در پاییز و زمستان هم به کرم ضد آفتاب نیاز داریم

در پاییز و زمستان هم به کرم ضد آفتاب نیاز داریم

این باور اشتباهی درباره نور آفتاب است که فکر کنیم چیزی که نمی بینید یا حس نمی کنید، نمی تواند برایمان مشکلی ایجاد کند. اما اینطور نیست اشعه ی قوی خورشید، حتی در روزهای ابری، می توانند پوست را بسوزانند و یا احتمال پخش شدن لکه های پوستی در سطح صورت را افزایش دهد.

با شروع فصل تابستان مرتب از همه طرف می شنویم که باید به فکر مراقبت از پوست خود با انواع کرم ها و البته کرم ضد آفتاب باشیم. اما با فرا رسیدن مهر ماه و کاهش دمای هوا تمام این سر و صداها می خوابد و کمتر در مورد مراقبت از پوست در برابر خورشید صحبت می شود. اما با این وجود خیلی خلاصه باید گفت که شما همچنان نیاز به مراقبت از پوست خود دارید.

در پاییز و زمستان هم به کرم ضد آفتاب نیاز داریم

 

ما به همین خاطر این جا هستیم، تا یادآور شویم شما همچنان به استفاده از کرم ضد آفتاب نیازمندید. یک نکته ی جالب این است که در طی فصل زمستان لایه ی اوزن نازک تر از همیشه خواهد بود. بنابراین شانس ورود اشعه ی (UV) بیشتر هم خواهد شد. پاول فرانک متخصص زیبایی می گوید:من به تمام مراجعین خود می گویم که کرم ضد آفتاب را در 365 روز سال بدون توجه به نوع آب و هوا استفاده کنند. اشعه ی (UV) خورشید به اندازه ی تابستان در پاییز و زمستان نیز خطرناک است حتی با وجود اینکه به نظر می رسد، شدت نور خورشید کمتر شده است.

در واقع زمستان می تواند شرایط را بدتر هم بکند به خصوص در مناطق برفی، چرا که برف می تواند میزان تابش اشعه (UV) را تا 2 برابر افزایش بدهد. به یاد داشته باشید در این شرایط باید کرم ضد آفتاب را برای تمامی نقاط بدن که در معرض نور خورشید قرار دارند، استفاده کنید. توصیه ی دیگر، استفاده از عینک ضد آفتاب و همچنین استفاده از برچسب های کاهنده ی نور خورشید روی پنجره های خودرو است. دکتر فرانک توصیه می کند در طول فصل های سردتر سال به جای استفاده از کرم ضد آفتاب از مرطوب کننده های حاوی (SPF) استفاده کنید. به این صورت شما به 2 هدف دست خواهید یافت:آب رسانی و مراقبت از پوست. این کرم ها را 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن از خانه استفاده کنید تا فرصت کافی برای جذب را داشته باشد. هر دو ساعت یک بار مخصوصا بعد از اینکه عرق کردید، حتما دوباره کرم ضد آفتاب خود را مورد استفاده قرار بدهید.

در پاییز و زمستان هم به کرم ضد آفتاب نیاز داریم

فواید مصرف کرم ضد آفتاب در زمستان

پوست های خشک در طول زمستان تمایل به خشکی بیشتر دارند بنابراین کرم های حاوی ضد آفتاب بسیار توصیه می شوند. کرم های ضد آفتاب برپایه ی آب برای پوست های چرب توصیه می شود. افرادی با پوست های حساس می توانند از انواع طبی این کرم ها استفاده کنند. ضد آفتاب های حاوی مقدار کمی کرم برای پوست های معمولی مناسب است.

در پاییز و زمستان هم به کرم ضد آفتاب نیاز داریم

پوست خشک

همان طور که اشاره شد اگر از پوست خشک درست مراقبت نشود، در طول زمستان تمایل به خشکی بیشتر و البته پوسته شدن و ترک برداشتن دارد. برای مقابله با این موضوع، جدای استفاده از مرطوب کننده، از یک ضد آفتاب حاوی کرم هم استفاده کنید.

پوست های چرب

فصول سرد زمستان برای پوست های چرب خیلی خوب است چرا که پوست آنها در این موقع از سال مثل پوست معمولی رفتار می کند. تنها وظیفه ی شما پیدا کردن لوسیون یا کرم برپایه ی آب و ضد آفتاب جهت محافظت از پوست است. آب موجود در کرم نه تنها به پوست شما آب رسانی می کند بلکه زمانی که بیرون زیر آفتاب می روید عطش پوست شما را نیز رفع می کند. کرم ضد آفتاب حاوی آلوورا یا گل همیشه بهار ثابت کرده که هم محافظ است و هم اینکه برای پوست شما ایمن است.

پوست های مرکب

پوست های مرکب فقط در ناحیه پیشانی و بینی چرب هستند و در ناحیه چانه و گونه خشک هستند. بنابراین باید با هر کدام از این نواحی جداگانه برخورد کرد. پس کرم های برپایه ی آب را روی ناحیه ی پیشانی و بینی استعمال کنید و برای بقیه ی صورت از یک ضد آفتاب حاوی کرم استفاده کنید.
پوست های معمولی:پوست های معمولی در طول زمستان تمایل به خشک شدن دارند به همین دلیل نیاز به مراقبت بیشتری دارند. اما نیازی نیست نگران باشید چرا که با استفاده از رژیم مراقبت از پوست های خشک می توانید از فصل زمستان به سلامت گذر کنید. بنابراین از ضد آفتاب های حاوی کرم استفاده کنید تا پوست خود را از رطوبت مورد نیاز محروم نسازید.

پوست های حساس

از کرم های حاوی مقادیر بالای مواد شیمیایی و عطرها استفاده نکنید. سراغ پزشک بروید و انواع طبی ضد آفتاب هایی که دارای عطر نیستند را خریداری کنید. پوست های حساس هر کدام به یک سری ترکیبات درون مواد مراقبتی پوست عکس العمل نشان می دهند، حتما مراقب این نوع ترکیبات خاص باشید. محصولاتی را انتخاب کنید که برای پوست های حساس طراحی شده اند و جلوی هرگونه آلرژی و واکنشی را می گیرند.

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا