دانستنیهای پزشکی

در فصل گرما مراقب گوش، حلق و بینی باشید

در فصل گرما مراقب گوش، حلق و بینی باشید

در فصل تابستان از گوش، حلق و بینی خود مراقبت کنید . که در واقع این فصل برای بیماران آسم , حساسیت های و سایر بیماری تنفسی , فصلی طاقت فرسا تلقی میشود. با آرسینه همراه باشید تا راه های پیشگیری از وقوع مشکلاتی برای گوش، حلق و بینی جلوگیری به عمل آید.

تغییرات هوایی، گرمای بیش از حد و گرده‌افشانی برخی از گیاهان در این فصل باعث مشکلات بسیاری برای افراد دارای حساسیت می‌شود. این عوامل باعث می‌شوند تا روزهایی که باید برای افراد سرگرم‌کننده باشند، سخت و زجرآور به نظر برسند.

شنا کردن و عفونت گوش

بیشتر افراد در این فصل مشغول به تفریحات و ورزش‌های آبی می‌شوند. جرم درون گوش و شیب و نوع ساختار کانال گوش از آلوده شدن گوش در هنگام شنا کردن دفاع می‌کنند. با این حال در برخی موارد ممکن است به دلایلی مانند زیاد شدن جرم گوش، آب درون آن مانده و رطوبت حاصل باعث ایجاد عفونت شود.

برخی از عفونت‌ها درون و برخی دیگر بیرون گوش را درگیر می‌کنند. یکی از این نوع عفونت‌ها، عفونت “گوش شناگران” نام دارد که قسمت خارجی را درگیر می‌کند.

برای پایین آوردن احتمال عفونت گوش حتماً گوش‌های خود را پس از شنا کردن با حوله تمیز یا دستمال کاغذی خشک کنید.

از شنا کردن در آب‌های آلوده خودداری کنید.

در صورت استفاده از گوشگیرهای مخصوص شنا، هر از گاهی آنها را از گوش درآورده و اجازه دهید گوش‌ها خشک شوند.

همچنین پس از بیرون آمدن از آب سر خود را به طرفین خم کنید تا آب درون گوش تخلیه شود.

حساسیت فصلی

در فصل تابستان، برخی از گیاهان و چمن‌ها شروع به گرده‌افشانی می‌کنند و این پروسه فقط مختص فصل بهار نیست.در صورت داشتن حساسیت فصلی، قبل از بیرون رفتن از منزل از داروهای ضد حساسیت تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایید. در صورت عدم انجام این کار و پس از ظاهر شدن آثار حساسیت، داروها تاثیر چندانی نخواهند داشت. داروهای زیادی هستند که مشکلات حلق و بینی که بر اثر حساسیت به وجود می‌آیند را از بین می‌برند. بسیاری از این داروها را می‌توان بدون داشتن نسخه خریداری کرد؛ با این حال بهتر است حتماً با پزشک در این باره مشورت کنید.

در برخی موارد، اشخاص به عوامل خاصی حساسیت نشان می‌دهند. برخی از این عوامل عبارتند از برخی گل‌ها، گیاهان و سبزی‌های خاص. در صورت یافتن هر کدوم از این موارد از آنها دور بمانید تا دچار مشکل حساسیت نشوید

آرسینه

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا