دانستنیهای پزشکی

درمان زخم با مواد طبیعی

درمان زخم ها به روش های مختلفی انجام می شود، برای اینکه زخم زودتر ترمیم شود می توانید از مواد طبیعی بهره ببرید در این مقاله برخی از مواد طبیعی که به به درمان زخم ها کمک می کنند را بررسی می کنیم.با ما همراه باشید.

زخم های که به پوست آسیب می رسانند و حداکثر تا عمق لایه ایپدارم را درگیر می کنند را زخم های سطحی می گویند.که براثر برخورد با جسم سخت ایجاد می شوند.

نکته در زمان ایجاد زخم آن را با آب و سرم شستشو دهید و با بتادین اطراف آن را ضدعفونی و در نهایت پانسمان کنید.

زردچوبه

شاید شنیده باشید که در گذشته از زردچوبه برای درمان برخی مشکلات پوستی استفاده می کردند. جالب است بدانید که زردچوبه خاصیت ضدعفونی کننده طبیعی دارد و یک ماده آنتی باکتری است که از نواحی آسیب دیده مراقت می کند و روند درمان آن را سریع تر می کند.

عسل

عسل با وجود خواص های شگفت انگیزش در درمان زخم نیز مفید است، عسل به فرایند درمان زخم سرعت می بخشد.این ماده عجاب انگیز دارای خواص ضدعفونی کننده ، آنتی باکتریال و ضد التهاب است. درمان زخم با عسل از عفونی شدن آن جلوگیری می کند و زخم ها بهتر ترمیم پیدا می کنند.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا به دلیل خواص ترمیم‌کننده پوست، ضدعفونی‌کننده و ضد التهابی که دارد باعث بهبود زخم‌ها می‌شود، همچنین پوست را مرطوب کرده و فرآیند بهبود را سرعت می‌بخشد.

چریش 

چریش یاس بنفش هندی یک گیاه بی نظیر برای درمان زخم محسوب می شود چریش با ساختار ضد التهاب و ضد عفونی کننده می تواند زخم ها در برابر آلودگی و عفونت ها ضدعفونی و محافظت کند البته با تولید کلاژن فرایند درمان زخم را بهبود و سرعت ببخشد.

گل همیشه بهار (کالندولا )

کالندولا برای درمان زخم و سوزش پوست مورد اسفاده قرار می گیرد، کالندولا حاوی مواد ضد قارچ ، ضد التهاب و ضد میکروب است و این قابلیت را دارد دربرابر عفونت ها محافظت کند و زخم های کوچک را نیز می توانند بهبود ببخشد و باعث افزایش ایجاد کلاژن می شود که در روند ترمیم پوست آسیب دیده بسیار مفید است.

بارهنگ

برگ گیاه بارهنگ حاوی مواد ترمیم‌کننده‌ زخم و خواص آنتی‌باکتریال و ضد التهاب است که برای درمان مشکلات مانند سوختگی‌های جزیی، بریدگی، زخم و خراش ها مناسب است.  به روند درمان زخم سرعت می بخشد و عفونت را از بین می‌برد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به خاطر خواص مرطوب‌کنندگی، ترمیم‌کنندگی و ضد التهابی که دارد می‌تواند زخم را بهبود ببخشد، با مالیدن این روغن به محل زخم، زخم در مقابل آلوده شدن توسط گرد و غبار، ویروس‌ها و باکتری‌ها مقاوم می‌شود و باعث می‌شود که بافت آسیب‌دیده پوست با سرعت بیشتری ترمیم شوند.
منبع : مثبت سبز

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا