دانستنیهای پزشکی

تاثیرات مفید تقویت روحیه برای ترمیم مفاصل

تاثیرات مفید تقویت روحیه برای ترمیم مفاصل

چه عواملی بر ترمیم زودتر استخوان تاثیرگذارند و باعث بهبودی زودتر شکستگی می شود کمک روحی تا چه حد برای این بیماران مفید است و ترمیم مفاصل از چه مورادی تاثیرپذیر است
محمدرضا فاخری متخصص ارتوپد با اشاره به راه‌های ترمیم استخوان‌های بدن اظهار داشت: اکثر افراد در طول زندگی حداقل یکبار دچار شکستگی استخوان شده و برای برطرف شدن این نقص زمان زیادی را صرف کرده‌اند و گهگاهی بعضی افراد در طول درمان از حوصله آنها فراتر می‌رود. اما به طور کلی، افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند به دلیل نامعلومی تأثیری مستقیم در دیرجوش خوردن استخوان‌های شکسته و تقویت آنها دارد.
وی بیان کرد: مصرف دخانیات گردش خون را در استخوان‌های شکسته کم کرده و راه رسیدن به موادمعدنی و سلول‌های ترمیمی قطع شده و دخانیات سبب بروز عارضه نوتیون استخوان خواهد شد.
این متخصص ارتوپد با بیان این که نوشیدنی‌های کافئین دار استخوان را دیرجوش می‌دهد، افزود: از طریق مصرف مواد معدنی مختلف نیاز بدن به کلسیم را کم کرده زیرا این املاح ماده اصلی و سازنده استخوان‌های بدن است. که علاوه بر لبنیات در گوجه فرنگی، کلم بروکلی، کاهو، پیاز و بادام به مقدار زیاد یافت می‌شود.
فاخری ابراز داشت: برای ترمیم سریع استخوان‌ها باید از حرکت دادن بی‌مورد آنها جلوگیری کرد و به توصیه پزشکان متخصص گوش دهید تا استخوان بر طبق زمان درمانش و با تقویت مفاصل اطراف آن التیام یابد.
وی در پایان گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که در دوران نقاهت با حفظ روحیه و نشاط خود، استخوان‌ها زودتر ترمیم می‌یابد و خود بیمار زودتر به روند عادی زندگی خود باز می‌گردد.
باشگاه خبرنگاران جوان

 آرسینه

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا