رپورتاژ آگهی

بهبد – با کلینیک پوست و مو بهبد آشنا شوید

افرادی که به دنبال بهترین روش برای رفع موهای ناخواسته و زائد هستند هر روز بیشتر میشوند. حتما اطلاع دارید بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مختلف از جمله سیستم‌های بر پایه نورلیزر روشی راحت، سریع، غیرتهاجمی و با بهترین نتیجه که باعث کاهش و رفع موهای ناخواسته می شود. با کلینیک بهبد همراه باشید

کلینیک بهبد لیزر تنها مرکز دارای سه دستگاه لیزر الکساندرایت از کمپانی های معتبر آمریکایی و با جدیدترین تکنولوژی روز دنیاست. این دستگاه ها علاوه بر طول موج 755 نانومتر لیزر الکساندرایت به طول موج 1064 نانومتر ND : YAG نیز مجهز می باشد که در پوست های تیره و حتی برنزه نیز قابل انجام است. سیستم های خنک کننده قوی لیزر الکساندرایت امکان لیزر را با کمترین درد و عوارض جانبی فراهم ساخته است. در مواردی که مو سفید شده و رنگ دانه ای برای جذب انرژی لیزر ندارد، ناگزیر هستیم از روش الکترولیز استفاده کنیم. با این روش در بهبد لیزر امکان از بین بردن موهای زائد سفید نیز فراهم می باشد.

 

در خانم ها بیشتر رویش موهای زائد و ناخواسته در نواحی پشت لب، چانه، دو طرف صورت، از محل ناف به طرف پایین و در فرورفتگی ناحیه کمر، زیر بغل و بیکینی می توان مشاهده نمود . موهای زائد در نواحی نظیر صورت خانم ها، بیشتر از نواحی دیگر باعث ناراحتی و مشکل می شود.
برای اینکه بدانید لیزر چگونه در رفع موهای زائد تاثیر میگذارد بهتر است با ساختار مو اشنا شوید

آشنایی با ساختار و آناتومی فولیکول مو

مو تقریبا در تمامی نواحی بدن به دو صورت یافت می شود و جزیی از پوست است:
مو های بدون رنگ و نازک که در کل نواحی بدن وجود دارد
مو های پر از رنگدانه و ضخیم بیشتر در نواحی سر و ابرو وجود دارند
در اثر ترشح هورمون های جنسی مردانه که اندکی در بدن خانم ها توسط غدد فوق کلیه تولید می شوند، باعث میشود موهای نازک به مو های ضخیم تغییر شکل یابند. این حالت در نواحی صورت، پشت، سینه، شکم، زیر بغل و نواحی تناسلی بیشتر رخ می دهد.

 

بخشهای هر تار مو

ساقه مو : بخشی که قابل رویت و از پوست خارج شده است.
ریشه مو : بخشی مهم که زیر پوست قرار گرفته است.
فولیکول مو : مسیری مانند لوله که در ناحیه درم و ریشه مو رشد می کند و شامل ریشه و اعصاب مو و عروق میباشد.

تفاوت لیزر الکساندرایت با سیستم های IPL در رفع موهای زائد چیست ؟

در واقع IPL به معنی نور پالسی شدید است. دقت کنید که IPL لیزر نیست و به دلیل ارزان بودن تکنولوژی و در نهایت ارزان بودن درمان بسیار رایج و فراگیر شده است. این سیستم یک پهنای باند وسیع از نور است که علاوه بر مو جذب بافت های اطراف نیز میشود. پس اثر بخشی کمتر و ریسک عوارض جانبی بیشتر است. تعداد جلسات درمان طولانی و اغلب تنها قادر به کاهش سرعت رشد و ضخامت مو میشود و قدرت تخریب فولیکول مو را ندارد. پس از مدتی از پایان دوره لیزر موها تقریبا به حالت قبل بر می گردند. این جمله را زیاد شنیده اید ” لیزر کردم جواب نداد همش برگشت !” حالا دیگر دلیل آن را می دانید !

پیشرفته ترین لیزر موهای زائد در کلینیک بهبد

لیزر الکساندرایت در کلینیک بهبد یکی از پیشرفته ترین لیزر های دنیا جهت رفع موهای ناخواسته است. لیزر الکساندرایت طول موج 755 نانومتر دارد و ویژگی منحصر به فرد آن قابلیت تنظیم طول موج و میزان انرژی است که آن را برای رفع موهای ناخواسته هر نوع پوست و مو مناسب می سازد. در این طول موج نور به طور انتخابی جذب ملانین می شود پس قدرت تخریب در فولیکول مو بالاست بدون اینکه به بافت های اطراف آسیب برساند.

سیستم خنک کننده لیزر الکساندرایت باد خنک و بسیار قوی دارد که درد و سوزش را هنگام درمان به حداقل می رساند. این جاست که موهای ناخواسته تا 70 – 80 درصد از بین میروند و باقیمانده موهای ناخواسته بسیار نازک و کرکی خواهد بود. برگشت مجدد موهای زائد در بسیاری از نواحی صفر و در برخی نواحی یک جلسه شارژ 6 ماهه یا سالیانه کفایت می کند. یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که درمان با لیزر الکساندرایت علی رغم گران تر بودن از IPL در هرجلسه اما به دلیل جلسات کم و اثر بخشی بالا در کل بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

توجه داشته باشید که از درمان با لیزر جهت رفع موهای ناخواسته باید انتظار واقعی داشت. جلسات درمان متعدد است و پاسخ افراد مختلف با توجه به زمینه ژنتیکی و وجود یا عدم وجود اختلالات هورمونی متفاوت می باشد. پس گول نخورید ! استفاده از کلمه “تضمینی” در رفع موهای ناخواسته و اصولا در حوزه پزشکی ناصحیح و نشانه غیر واقعی بودن آن تبلیغات می باشد. سعی کنید برای درمان به کلینیک های معتبر و دارای مجوز از وزارت بهداشت مراجعه کرده و از نوع دستگاه لیزر ( لیزر واقعی از کمپانی سازنده معتبر) اطمینان حاصل کنید.

یک اتفاق بد در رفع موهای ناخواسته

لیزر موهای زائد زمانی اثر بخش خواهد بود که موها از ضخامت کافی برخوردار باشند.
موهای کرکی و نازک پاسخ خوبی به درمان با لیزر ندارند.
در مراکزی که از سیستم های IPL برای رفع موهای ناخواسته استفاده می کنند بسیار اتفاق افتاده که بدون توجه به این نکته موهای کرکی را به ویژه در ناحیه صورت و گردن لیزر می کنند و همین امر منجر به افزایش ضخامت و تراکم موهای نازک می شود.
از نظر علمی ثابت شده که در سیستم های IPL به دلیل استفاده از نور که تمام طول موج ها را دارد ، انرژی برای تخریب فولیکول مو کافی نیست از سوی دیگر با تحریک خون رسانی بافت ، شاهد افزایش ضخامت و تراکم موها خواهیم بود.
در این حالت متاسفانه پاسخ به درمان حتی با لیزر پرتوان نیز چندان رضایت بخش نخواهد بود.

 

 

بهبد

جوان سازی پوست با لیزر در کلینیک بهبد

جوان سازی پوست در حال حاضر به روش های مختلفی صورت می پذیرد که یکی از روشهای جوانسازی پوست لیزر می باشد. در این روش با کمک لیزر CO2 Fractional جوان سازی صورت می پذیرد. به این صورت که با استفاده از تخریب کنترل شده پوست، فرآیند کلاژن سازی و ترمیم فعال می شود. از آنجاکه تابش لیزر به صورت ستون ستون می باشد، ترمیم خیلی سریع تر انجام شده، دوره استراحت کوتاه بوده و ریسک عوارض به حداقل می رسد. این روش برای چروک های پوست ریز زیر چشم و دور دهان مناسب است.

طول درمان 3 الی 5 جلسه بوده و بهترین سن برای جوان سازی با لیزر، حدود یائسگی یعنی 50 تا 55 سال می باشد، زیرا پوست توانایی ساخت کلاژن تازه را دارد، اما در سنین بالای 70 تا 80 سالگی دیگر پوست قادر به کلاژن سازی زیادی نیست. بهتر است هر 6 ماه تا سالی یک بار جلسه یادآوری انجام کاربرد های جوان سازی پوست با لیزر علاوه بر جوان سازی عبارتند از:

بهبود اسکار آکنه (جای جوش)
بهبود جای زخم، بخیه، سوختگی و جراحی
بهبود منافذ باز پوست
بهبود استریا (خطوط چاقی و لاغری)
از دیگر لیزرها برای جوان سازی پوست که در کلینیک پوست بهبد وجود دارد Smooth cool Laser و لیزر اربیوم اشاره کرد که میتوانید توضیحات بیشتر را در سایت کلینیک پوست مطالعه کنید

جوانسازی با مکانیسم RF در کلینیک بهبد

این روش جوانسازی پوست، شیوه ای ابتکاری و جدید است که از طریق امواج رادیوفرکانسی به صورت مکانیکی و حرارتی ستون های آسیب ای در عمق پوست ایجاد می کند تا فرآیند جوان سازی پوست را تحریک نماید چون اطراف این ستون ها بافت سالم وجود دارد، ترمیم بسیار سریع انجام شده و احتمال عوارض بعدی مثل لک روی پوست وجود نخواهد داشت.

 

اثرات درمانی مکانیسم RF برای جوان سازی

رفع شلی و افزایش قوام پوست
لیفتینگ پوست
بهبود استریا (خطوط ناشی از بارداری، لاغری، چاقی)
بهبود اسکار زخم (جای زخم) و سوختگی پوست
کمک به درمان منافذ باز پوست
کمک به درمان اسکار آکنه و آکنه حاد

جوانسازی با مکانیسم هایفو در کلینیک بهبد

جدیدترین روش لیفتینگ غیر تهاجمی در دنیا روش جوانسازی پوست با مکانیسم هایفو است و اثر آن با روش های جراحی قابل مقایسه است. اثر جوانسازی هایفو، چشم گیر بوده و در کنار فقدان دوره نقاهت و عدم وجود عوارض جانبی، سبب افزایش روز افزون طرفداران آن شده است. جوانسازی با هایفو تراپی تنها تکنیک غیر جراحی مختص لیفتینگ پوست می باشد که به طور انتخابی روی لایه SMAS (غلاف سطحی که روی عضلات صورت و زیر پوست قرار گرفته است) که مسئول بالا کشیدن پوست می باشد تاثیر می گذارد. و تا قبل از روش هایفو تنها راه دسترسی به آن لایه فقط جراحی بود.

 

هایفوتراپی چه کاربرد هایی دارد؟

جوانسازی پوست، لیفت صورت و گردن افزایش قوام پوست از بین بردن چین و چروک ریز، نظیر چروک های ظریف اطراف چشم ها، بالاکشیدن ابروها، رفع افتادگی پلک ها با بالا کشیدن عضو پیشانی، رفع افتادگی گردن، رفع افتادگی ناحیه تحتانی صورت (ساب منتال) خوش فرم کردن V-LINE( زاویه فک تحتانی)

 

هایفو چگونه سبب لیفتینگ می شود؟

کاهش فوری مساحت لایه
افزایش قوام والاستین لایه
تحریک کلاژن والاستین در لایه های مختلف پوست

تزریقات زیبایی و جوانسازی پوست
برای از بین بردن چین و چروک پوست صورت و ناحیه گردن یکی از سریعترین و بهترین روشها استفاده از انواع تزریقات زیبایی و جوانسازی پوست است که حاوی محلول های خاصی هستند .

 

انواع تزریقات جوانسازی در کلینیک بهبد

 

جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس

بوتاکس یک پروتئین خاص شده و بدست‌آمده از بوتولینیوما است، تزریق بوتاکس برای کاهش و از بین‌بردن موقت خط اخم، خطوط افقی پیشانی و خطوط پنجه کلاغی دور چشم و جوانسازی پوست کاربرد دارد.نکته‌ای‌که باید به آن توجه نمود این است که تزریق بوتاکس حتما باید برای چین‌های عملکردی که نتیجه حرکت عضله است استفاده شود تا موثر واقع گردد.اگر این چین‌ها به علت تداوم، دائمی و عمیق شده باشند، با تزریق بوتاکس صرفا کم‌عمق‌تر خواهند شد ولی کاملا محو نمی‌شوند.مدت تزریق بوتاکس بین 10 تا 20 دقیقه طول می‌کشد وشروع اثر آن بین4 تا 7 روز و همچنین ماندگاری آن 3تا6ماه است.از دیگر کاربردهای بوتاکس درمان تعریق بیش از حددر نواحی مانند زیر‌بغل و کف دست و پا می‌باشد و با هر‌بار تزریق ماه‌ها فرد از این مشکل رهایی پیدا می‌کند.

 

تزریق فیلر برای جوانسازی پوست

اثرات افزایش سن بر روی صورت با نمایان شدن چین نازولبیال(خط خنده)، خطوط اطراف دهان، ناحیه پیشانی و تحلیل ناحیه پایینی صورت آغاز می‌گردد.یکی از روش‌های پر‌کردن این خطوط و جوانسازی پوست تزریق فیلر‌ می‌باشند. تزریق فیلر‌ همچنین جهت پر‌کردن اسکار‌های آکنه (فرورفتگی‌های جای جوش)، لیپوآتروفی صورت (تحلیل چربی زیر پوست) و…کاربرد دارند. ماندگاری تزریق فیلر معمولا بین 6 الی 18 ماه خواهد‌بود و پس از این مدت اثر آن از بین خواهد‌رفت. این امر نشان‌دهنده کیفیت مطلوب فیلر است که پس از مدت مشخصی جذب بدن می‌شود. تزریق فیلر معمولا با یک بی‌حسی موضعی انجام شده، سرپایی و بدون عارضه بوده و بلافاصله پس از تزریق، نتیجه قابل رویت است و دوره‌ی نقاهتی ندارد.

 

انواع مختلف فیلرها به شرح زیر می‌باشد

1-کلاژن
2-هیالورونیک اسید
3-هیدروکسیل آپانیت
4-چربی بدن

بسیار مهم است که هنگام تزریق از کیفیت و استاندارد بودن فیلر تزریقی با کمک پزشک خود اطمینان حاصل کنید.

 

جوانسازی پوست با تزریق چربی در کلینیک بهبد

تزریق چربی یک روش بسیار موثر، سرپایی، بدون عارضه و مقرون به صرفه می‌باشد که جهت جوانسازی پوست استفاده می‌گردد. پر‌کردن گودی و چروک زیر چشم، پر‌کردن فرو‌رفتگی شقیقه‌ها، برطرف‌کردن خطوط خنده و اخم، برجسته‌نمودن چانه، گونه‌ها و لب‌ها، پر‌کردن اسکار‌های فرو‌رفته، پر‌کردن صورت‌های استخوانی و لاغر و بزرگ‌کردن سینه‌ها از جمله کاربرد‌های تزریق چربی در جوانسازی می‌باشد.

برداشت چربی از محل موردنظر و تزریق آن به ناحیه هدف با بی‌حسی موضعی صورت گرفته و احتیاجی به برش جراحی و بخیه ندارد و از طریق کانولا(سوزن‌های مخصوص) انجام می‌شود. تعداد جلسات درمان تزریق چربی به طور میانگین بین 2 الی 3 جلسه می‌باشد. 24ساعت استراحت نیز برای سپری‌شدن دوران نقاهت کافی است. پس از هر نوبت تزریق چربی معمولا صورت تا حدود 10 الی 14 روز متورم است و سپس چهره فرد، فرم طبیعی و خوشایندی پیدا خواهد‌کرد.

تزریق پلاکت روشی نوین در کلینیک بهبد

 

تزریق پلاکت روش نوینی است که از طریق جدا‌سازی و تغلیظ پلاکت‌ها از خون فرد و تزریق آن به مناطق مورد‌ نظر انجام می‌شود.بعد از تزریق پلاکت، پلاکت‌ها با آزاد‌کردن فاکتور‌های رشد اثرات درمانی را القا می‌کنند.

اثرات درمانی

کاهش چروک
رفع سیاهی و پف زیر‌‌چشم
جوان‌سازی پوست صورت و دست
بهبود اسکار‌های سوختگی، جراحی و آکنه
در همراهی با تزریق چربی ماندگاری چربی تزریق شده را افزایش می‌دهد.
در رویش مجدد مو، به تنهایی و یا در همراهی با مزو‌تراپی وکاشت مو می‌توان از آن بهره جست.

موارد کاربرد تزریقات زیبایی و لیزرهای جوانسازی پوست اکثرا برای صاف و کشیده کردن پوست و فرم دهی دلخواه به صورت است که نواحی مختلفی از بدن را شامل می شود .
استفاده وسیع از تزریقات زیبایی و جوانسازی پوست امروزه به یک درمان غیر تهاجمی تبدیل شده وسیعترین کاربرد تزریقات زیبایی ذکر شده در رفع چین و چروک صورت و حذف علائم پیری پوست فرم دهی و زاویه سازی به نواحی مختلف صورت و بدن است . نتیجه سریع و آنی بعد از تزریق ژل یا بوتاکس این دو مورد را به محبوبترین تزریقات زیبایی تبدیل کرده است .

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا