ویزا

مهاجرت به کانادا یا اقامت کانادا

روش های مهاجرت به کانادا و اقامت کانادا

مهاجرت به کانادا دومین کشور پهناور دنیا: کانادا در امریکای شمالی از غرب به اقیانوس آرام و از شرق به اقیانوس اطلس و از شمال به اقیانوس منجمند شمالی قرار گرفته است و جمعیت کانادا 35 میلیونی نفر است.با آرسینه همراه باشید و با بهترین راه های اقامت و مهاجرت به کانادا آشنا شوید.

مهاجرت به کانادا به روش Express Entry

سیستم ورود سریع یا Express Entry در راستای مهاجرت به کانادا معرفی شده است، البته این روش مهاجرتی محسوب نمیشود و در حقیقت نوعی سیستم جمع آوری، دسته بندی و انتخاب که براساس میزان امتیاز است.

Express Entry

سیستم Express Entry در برنامه مهاجرت به کانادا تغییراتی را ایجاد کرده که در واقع این روش با امتیاز کسانی که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند و براساس مهارت ها و توانایشان سنجیده میشود. البته این روش نیز با قرعه کشی است که در سال چند بار بین متقاضیان مهاجرت به کانادا با بیشترین امتیاز انجام می شود. برای ورود به سیستم انتخابی یک حداقل امتیاز در نظر گرفته شده است که در سال گذشته این امتیاز در هر دوره متفاوت بود و گاهی این حداقل امتیاز بالا وگاهی پایین آمد.

امتیاز قبولی در Express Entry

سازمان مهاجرت کانادا، حداقل امتیاز قبولی در سیستم Express Entry از ماه اکتبر به بعد به طور مرتب کاهش یافت به صورتی که از 489 امتیاز به 484، و سپس به 472 و نهایتا به 461 امتیاز کاهش یافت. باید توجه کرد که متقاضیانی که امتیاز بالای 400 دارند، هم‌اکنون از شانس بیشتری برای دریافت اقامت کانادا برخوردارند. در این سیستم مهمترین فاکتوری که تا حدودی هم قبولی متقاضیان را تضمین می کرد ( پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی ) بود که وجود این فاکتور، به تنهایی دارای600 امتیاز از حداکثر 1200 امتیاز می بود.

تغییرات در Express Entry

البته در سال 2017 سیستم امتیاز بندی Express Entry کانادا چند تغییر مهم کرد که یکی از آنها همین مساله که بود که امتیاز دریافت پیشنهاد کار از کارفرمای کانادایی از 600 به 50 امتیاز کاهش یافت که تغییر بزرگی محسوب میگردید. بسیاری از متقاضیان تنها با امتیاز هایی که از فاکتور های دیگر کسب کردند نیز موفق به اخذ اقامت دائم کانادا گردیدند و برای قبولی در سیستم Express Entry حتما نیاز به داشتن پیشنهاد کاری نیست.

حب با این وجود تعدا متقاضبان مهاجرت به کانادا رو به افزایش است و در این راستا پیش بینی میشود که در سال 2018 تعداد بیشتری خواهان اقامت دائم کانادا باشند که در صورت به نتیجه رسیدن پرونده کسانی که خواهان مهاجرت به کانادا از طریق Express Entry هستند و اقدام کرده اند که دولت فدرال کانادا نیز ملزم به دریافت و قبول کردن بیشتر در هر قرعه کشی در روش Express Entry هستند.

مهاجرت به کانادا با روش برنامه ی استانیPNP

در این روش این را در نظر بگیرید که در کانادا هر استان برنامه مهاجرت مختص خود را دارد که به برنامه انتخابی استانی شناخته شده است.و در نتیجه کسانی که خواهان مهاجرت به کانادا هستند میتوانند تنها برای برخی از برامه های استانی اقدام نمایند. ولی برخی استان نیز برنامه های خود را با دولت فدرال کانادا تطبیق دادند و در نتیجه متقاضیان مهاجرت به کانادا از روش Express Entry نیز باید اقدام نمایند.

برنامه ی مهاجرتی انتخابی در بعضی از استان ها بسیار پرطرفدار است و به همین علت زمان ارسال پرونده و دریافت شماره پرونده، بدلیل حجم بالای متقاضی مهاجرت به کانادا و تکمیل شدن ظرفیت ها زمان بسیار کوتاهی است و پس از آن برنامه بسته میشود و دیگر امکان ارسال پرونده وجود ندارد.

مهاجرت به استان کبک

مهاجرت به کبک استان فرانسوی زبان کانادا : استان کبک در سال 2016 در دوره جدیدی که داشت شروع قبول فایل های نیروی متخصص کرده بود. سایت اداره مهاجرت کبک در سال 2017 گزارشی مبتنی که تعداد پذیرش پرونده های مهاجرتی در این استان در سال جدید را منتشر کرد در این راستا وزیر مهاجرت کبک اعلام کرد

دولت کبک از 18 ژانویه 2016 شروع به قبول دور جدیدی از فایل های نیروی متخصص خود کرده بود. که قوانین مهاجرتی جدید سال 2018-2017 برای تسریع در بررسی پرونده‌ها و بروزرسانی سیستم مهاجرتی کبک است و همچنین کاهش تعداد پذیرش باعث تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قدیمی‌تر و در لیست انتظار می‌شود. در مجموع  اداره مهاجرت کبک برنامه ریزی کرده بود که در سال 2017 تعداد بین 49 تا 53 هزار نفر مهاجر بپذیرد.

کبک در سال 2017 حدود پنج هزار پرونده در قالب برنامه نیروی متخصص پذیرفت که تاریخ آن پیش از شروع اعلام شد.این خواست‌ها به صورت آنلاین و از طریق برنامه Mon projet Québec ثبت و ارسال شدند.

متقاضیانی که دارای نامه پیشنهاد کارهستند و آن نامه نیز به تایید اداره مهاجرت رسیده و یا افرادی که دارای اقامت موقت کبک هستند، می توانند در هر زمانی نسبت به ارسال پرونده خود اقدام کنند. همچنین متقاضیانی که می خواهند در قالب برنامه کسب سابقه کار در کبک درخواست مهاجرتی خود را ارسال کنند، می‌توانند در هر زمانی، با در نظر گرفتن الزامات این برنامه اقدام به ثبت درخواست خود نمایند.

 

ویزای دانشجویی کانادا

کسانی که خواهان اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستند باید شرایط زیر را داشته باشند

از یک دانشگاه، کالج یا مرکز آموزشی معتبر پذیرش داشته باشد.

داشتن مدرک زبان انگلیسی برای دریافت ویزای دانشجویی الزامی است.در صورت نداشتن مدرک زبان قبل از شروع تحصیل باید ابتدا در دوره های زبان انگلیسی در کانادا شرکت کنید.

برای اخذ پذیرش از دانشگاههای طراز اول کانادا داشتن نمرات بالا در دروس تخصصی و معدل بالا الزامی است.

همچنین باید وجود توان مالی کافی برای تامین مخارج تحصیل، زندگی در کانادا و برگشت به کشورتان را اثبات نمایید.

برای راهنمای گرفتن ویزای توریستی کانادا به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
تازه‌ترین قدیمی ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سیدعلی حسینی
سیدعلی حسینی
5 سال قبل

سلام میخوام شرایط پناهندگی درکشور کانادا رو بدونم من ۲۷ ساله متاهل و ۳ تا فرزند دارم و شرایط اقتصادی خوبی ندارم لازم به ذکر است که من افغان هستم و در ایران به دنیا آمدم و هیچ یک از قوانین بین المللی برای من و همه اتباع افغان اجرا نمیشود هر سه فرزند من در ایران به دنیا آمده اند ولی به دلیل نداشتن مدارک برای همسرم بچه های من هم هیچ مدارکی به آنها تعلق نمیگیرد و برای مدرسه رفتن به مشکل میخورد لطفا من را به عنوان پناهنده به کشورتان معرفی کنید و امیدوارم به دیدن روزی که شما از من به عنوان پناهنده دعوت میکنید
تشکر

دکمه بازگشت به بالا