روانشناسی

با افراد خودخواه زیاد معاشرت نکنید

با افراد خودخواه زیاد معاشرت نکنید

فرد خودخواه به نیازهای دیگران توجه نمی کند و تنها نیازها و خواسته های خود را در اولویت قرار می دهد، اما گاهی اوقات ممکن است افراد خودخواه بخشنده یا دوست داشتنی به نظر برسند اما در بیشتر موارد با بی توجهی خواسته هایتان را نادیده می گیرند.

افراد خودخواه همیشه دنبال این هستند که خود را برتر از شما بدانند. اگر با فرد خودخواهی روبرو شدید و نمی دانید چگونه با او رفتار کنید از این تکنیک ها استفاده کنید.

معاشرت زیاد با افراد خودبین و خودخواه باعث می شود تا شخصیت شما به اندازه آنان کاهش یابد. همه ما در اطراف خود افرادی را می شناسیم که به اصطلاح افراد خودخواهی بوده و فقط به خود و نیازهایشان اهمیت داده که کنار آمدن با این اشخاص کار دشواری است.
اگر بخواهیم واقع بین باشیم هر فردی تا حدودی خودخواه است. سطح طبیعی ای از دوست داشتن خود و داشتن اعتماد به نفس برای یک عملکرد خوب در زندگی واقعا لازم است. اما این ویژگی با توجه بیش از اندازه به خود و خودخواهی بسیار تفاوت دارد. برای مثال برخی از افراد دنبال این هستند که به دیگران اثبات کنند دنیایشان خیلی بهتر از دیگران است.
هر فردی تا حدی خودخواه بوده و آن را تجربه کرده، دوست داشتن خود و اعتماد به نفس در انجام کارها نمونه هایی از این رفتار است که تا حدی طبیعی و لازم بوده ولی افزایش این احساس دیگر امری معمولی نبوده و به عنوان یک شخص خودخواه و خودبین شناخته می شود.

این افراد ممکن است به خاطر لطف شما در حق شان حتی تشکر نیز نکرده و فقط به نیازهای خود اهمیت داده، دراین شرایط بدون عصبانیت و تندخویی به آن ها یادآور شوید که شما هم نیاز به توجه دارید و علاوه بر آنان افراد دیگر با خواسته های متفاوت نیز وجود دارد.

سعی کنید وقت زیادی را با این افراد سپری نکنید، بر عصبانیت خود متمرکز بوده و از مقابله به مثل با آن ها پرهیز کرده، نیازی نبوده که همیشه پای صحبت هایشان باشید بلکه گاهی موضوعات مورد علاقه خودتان را مطرح و صحبت کنید، و به جای اختصاص وقت خود به آنان با یک دوست واقعی که رعایت احترام متقابل را داشته، هم کلام شوید.

آرسینه

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا