بیماری های نادر

انجمن حمایت از بیماران آلوپسی آره آتا

انجمن حمایت از بیماران آلوپسی آره آتا

افراد مبتلا به آلوپسی در اثر عیوب ادراک شده در ظاهر خویش دچار پریشانی در حوزه های مختلف زندگی می شوند اغلب تصاویر و افکار مزاحم یا ناخوانده درباره ی ظاهرجسمانی بر آن ها هجوم می آورد و در نتیجه کیفیت زندگی وکارکرد روزانه آ نها کاهش مییابد. در ادامه با آرسینه همراه باشید.

این اشتغالات ذهنی ناشی از هر نوع نقص در ظاهر است (هرچند مختصر). در مبتلایان به عارضه آلوپسی تغییرات، فشارها و تأثیرات متفاوتی بر زندگی بیمار و خانواده او دارد تعداد محدودی از بیماران، خود را به خاطرریزش مو وتغییرات ناگهانی ویا تدریجی “ناکامل” می دانند که این خود عاملی است که با افزایش احتمال ابتلاء به بیماریهای روانی ارتباط دارد. در حقیقت یکی از مضطرب کننده ترین جنبه های این بیماری، که به نظر می رسد نقش مهمی در سازگاری فرد مبتلا ایفا می کند، تغییرات تصویر تن است.
انجمن حمایت از بیماران آلوپسی آره آتا زمینه ای را برای کمک و حمایت های روانشناختی و اجتماعی افراد مبتلا به این عارضه فراهم آورده است. ماهیت این حمایت ها مبتنی بر حل و فصل تعارضات درونی افزایش مهارت های پذیرش(درمورد عوارض و علایم عارضه آلوپسی) و عزت نفس افزایش امید و مثبت نگری و اصلاح نگرش های ناکارآمد نسبت به تصویر تن و….است.

وب سایت انجمن آلوپسی ایران

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا