تناسب اندام

اشتباهاتی که خانم ها در هنگام ورزش بدنسازی مرتکب می شوند

اشتباهاتی که خانم ها در هنگام ورزش مرتکب می شوند

چرا بانوانی که فقط تمرینات کاردیو انجام می دهند نتایج همتایانشان را که از کاردیو و وزنه با هم استفاده می کنند، به دست نمی آورند؟

” دارم به دوستی کمک می کنم که بدنسازی را جزء برنامه همیشگی خودش کند زیرا تنها کاری که انجام داده تمرین هوازی ایروبیک (کاردیو) است. به نظر می رسد که متوجه نیست بدنسازی عضلات را تقویت می کند. گرچه ترازو کاهش وزن را نشان نمی دهد اما لباس هایش گشاد شده اند. توصیه ای دارید؟ آیا موافقید که بدنسازی به همراه تمرین هوازی روشی موثر برای کاهش وزن است؟”

شاید بهتر بود عنوان این مقاله را “ترازویتان یک دروغ گوی بزرگ چاقی است” می گذاشتم! در رابطه با این موضوع نکات زیادی وجود دارد که یک یه یک به آنها می پردازیم :

1. بانوانی که فقط تمرین هوازی انجام می دهند.

تقویت عضلات را از دست می دهند. در مورد عضلات قوی مردانه صحبت نمی کنم بلکه به سادگی حفظ و تقویت عضلات مد نظر است . گرچه درست است که تمرین هوازی شامل عضلات هم می شود، اما برای “ساختن” عضلات طراحی نشده اند. اکثر بانوان به عکس زنان متناسبی نگاه می کنند که نه تنها فقط متناسبند بلکه بافت عضلانی زنانه زیبایی دارند. آن ها می خواهند با تمرین هوازی به این هدف دست یابند اما فراموش می کنند که مانکن مورد نظر میزان متوسطی بدنسازی هم انجام می دهد.

2. بانوانی که عضلات بیشتری دارند چربی بیشتری می سوزانند.

درست است. به درستی متوجه شده اید. هرچه بیشتر عضله داشته باشید، میزان متابولیسم بدنتان بالاتر و هرچه متابولیسم شما بالاتر باشد می توانید چربی بیشتری بسوزانید. من و دوستم را در نظر بگیرید، من تمرین با وزنه انجام می دهم و دوستم فقط کاردیو، با اینکه در حال حاضر هیچکدام از ما در حال حرکت نیستیم اما من حجم عضلانی بیشتری دارم و در نتیجه چربی بیشتری می سوزانم . عضلات در مقایسه با چربی، در هر ساعت کالری بیشتری می سوزانند.

من بانوان را به تقویت عضلاتی مانند ورزشکاران المپیک تشویق نمی کنم! ولی این مطلب به این معنا است که زنی که برای تقویت عضلات تمرین هوازی و بدنسازی انجام می دهد (در حالی که اهدافش را در ذهن دارد) نسبت به زنی که فقط تمرین هوازی انجام می دهد و از منفعت عضلاتش استفاده نمی کند، چربی بیشتری می سوزاند.

3. ترازوی شما دروغگوست.

این مورد واقعا مهم است. تمام وزن ها مانند هم ایجاد نمی شوند. آیا وزن همان آب، چربی یا عضله است؟ افرادی که درگیر وزن شده اند احتمالا مبارزه تناسب اندام را می بازند. اگر 90 کیلو باشید و در طول یک سال 20 کیلو کم کنید همه به شما تبریک خواهند گفت. ممکن است برخی یک جشن بگیرند.

اما زمانی که به آن ها بگویید 20 واحد از عضلاتتان را از دست داده اید، دیگران فکر می کنند که مریض هستید و حیرت می کنند که آیا حالتان خوب است!!

توجه کنید که ترازو راه مناسبی برای سنجیدن پیشرفت ظاهری است. اما اگر واقعا می خواهید بدانید که در چه حالی هستید، باید عکس بگیرید، سنجش های چربی و بررسی های دیدنی انجام دهید. اگر وزن عضلانی را ازدست دهید هیچ دلیلی برای جشن گرفتن ندارید.

بسیاری از مردم از ترازویشان به عنوان نشانگر پیشرفت استفاده می کنند در حالی که ممکن است ندانند چیزی که از دست می دهند چربی، آب یا عضله است.

4. بدنسازی به همراه تمرین هوازی بهترین راه برای موفقیت است

از حالا 5 سال آینده را برای خود تان تصور کنید. ترجیح می دهید:

1. وزن متناسب داشته باشید و بدون هیچ انحنایی در بدن فقط لاغر باشید.لاغر استخوانی و با کم ترین میزان عضلات؟
2. وزن متناسب داشته باشید و خوش اندام باشید. حجم عضلانی خوب و 6 گروه ماهیچه های دور شکمی داشته باشید. درخشان و سالم؟

اگر گزینه دوم را انتخاب کردید، جایزه را برده اید! برای گزینه دوم باید با تقویت عضلات برای افزایش متابولیسم بدنتان واستفاده از تمرین هوازی به عنوان ابزار چربی سوزی استفاده کنید .

بعضی از زنانی که فقط تمرین هوازی انجام می دهند، تصور می کنند که با بدنسازی درشت هیکل خواهند شد. و نگران هستند که تمرین هوازی شاید هدف هایی که آنان می خواهند به آن ها ندهد. ولی اینطور نیست، تنها با داشتن عضلات از طریق بدنسازی، حتی با خوابیدن کالری بیشتری نسبت به گذشته می سوزانید! در واقع، حقیقت این است که با انجام هر کاری کالری بیشتری می سوزانید و چربی بیشتری هم.

آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا