روانشناسی

استرس را در کمتر از چند دقیقه کاهش دهید

استرس را در کمتر از چند دقیقه کاهش دهید

آرسینه :استرس را کاهش دهیم. با توجه به گزارش انجمن روانشناسی ۷۷ درصد از افراد به طور منظم، علائم فیزیکی ناشی از استرس مانند خستگی, سر درد, ناراحتی معده, تنش عضلانی, تغییر اشتها و تغییرات در میل جنسی را تجربه می کنند در حالی که ۷۳ درصد علائم روانی دیگری مانند تحریک پذیری, خشم, عصبانیت و کمبود انرژی را تجربه می کنند. این آمار های استرس ترسناک هستند.

چند تمرین برای کم کردن استرس

تمرین تکنیک های تنفس

فقط چند دقیقه از ساعات ناهار خود را صرف عمل تکنیک تنفسی بالینی و روانشناس ورزشی کنید که می توانید به آرامش یک ذهن شلوغ در طول لحظات پر استرس کمک کنید.

قدرت ۱۰

در هر نگاهی اگر ۱۰ تنفس استنشاق کنید و برای ۴ ثانیه، بر احساس اضطراب و استرس تمرکز کنید. در حالی که بازدم به مدت ۶ ثانیه با احساس آزادی، باعث تمرکز بیشتر می شود.

افزایش احساسات قلب

اگر شما احساس تنش می کنید، یادآوری دو مورد از بهترین لحظه های زندگی تان مفید است و تمرکز خود را در طول این لحظات خاص بر روی شادی و عشق بگذارید. هر گونه احساسات منفی را به عنوان بازدم قرار دهید. با جفت شدن یک هیجان مثبت با استنشاق صحیح، ریتم قلب شما برای بهبود وضعیت روانی شما تغییر می کند.

تغییر قلب

این عمل نیاز شما به سه مجموعه از پنج تنفس با ۴ ثانیه دم و ۶ ثانیه، برای یک بازدم، شامل می شود. برای ۵ تنفس اول، بر احساسات منفی خود تمرکز کنید و اجازه دهید همه ی آن ها با هر بازدم خارج شوند. برای مجموعه ی دوم ۵ تنفس به پاک کردن افکار از روی ذهن شما اجازه می دهد و به سادگی بر روی احساس استنشاق و بازدم تمرکز می کند. برای آخرین مجموعه از ۵ تنفس، در طول دم به استقبال از عشق در قلب خود برای یک عضو خانواده یا دوست خوب خود تمرکز کنید و در حال بازدم به خروج احساسات منفی اجازه دهید.

گوش دادن به موسیقی

موسیقی با تغییر شیمیایی سلول ها باعث آرامش ما می شود. زمانی که شما صبح در حال آماده شدن برای رفتن به محل کار خود هستید رادیو را روشن کنید و یا در حین راه رفتن به موسیقی کلاسیک و یا آهنگ های کند دیگر به استراحت و کاهش استرس خود کمک کنید. در واقع گوش دادن به موسیقی مورد علاقه ی خود، یکی از چند موردی است که با انجام دادن آن در صبح باعث می شود روز خوبی را شروع کنید.

نگاه کردن به رنگ های روشن

مانند موسیقی فقط چند دقیقه نگاه کردن مثبت به رنگ های روشن و زنده می تواند بیوشیمی بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد و استرس را کاهش دهد. این کار در کمتر از ۲ دقیقه به کاهش استرس کمک می کند.

بیرون رفتن

بیرون رفتن و گرفتن هوای تازه سبب آرامش و کاهش استرس می شود. با خوردن ناهار در در فضای آزاد در روزهای خوب و راه رفتن در شب، احساس می کنید که چقدر ارتباط با طبیعت حتی برای چند دقیقه حالتان را بهتر می کند.

ماساژ دست

با ماساژ دست در ۵ دقیقه، سطح استرس به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می کند. هر کس می تواند از طریق قدرت لمس از کاهش استرس بهره مند شود. یک مؤسسه ی تحقیقاتی نشان می دهد، ماساژ با درمانی بیو شیمی، بدن را تحت تأثیر قرار می دهد و افسردگی و اضطراب را بهبود می بخشد.

صرف زمان با حیوانات

صرف زمان در اطراف حیوانات یک راه آرامش بخش و درمانی برای کاهش استرس می باشد و از هورمون اکسی توسین، احساس خوب منتشر می شود. ممکن است یکی از دلایل گذراندن وقت با حیوانات کاهش فشار خون باشد.

نوشیدن چای گیاهی

چای گیاهی کاهنده ی استرس می باشد. بادرنجبویه، عرقچین، گل بابونه و سنبل الطیب از انواع چای های گیاهی می باشند. اما اگر علاقه ای به این گیاهان ندارید سعی کنید از چای سبز استفاده کنید

در آغوش گرفتن

طبق مطالعات محققان، افرادی که خیلی سریع کسی را در آغوش می گیرند، نسبت به کسانی که این کار را انجام نداده اند سبب کاهش فشار خون و ضربان قلبشان می شوند. بنابر این ۱۰ دقیقه قبل از رفتن روی صحنه زمانی که شما احساس استرس کردید، کسی را در آغوش بگیرید.
نشستن در صندلی تاب:
حرکت آرام در یک صندلی گهواره ای باعث آزاد شدن آندروفین می شود و باعث بهبود خلق و خوی شما و کاهش درد می شود.
درست نشستن:
درست نشستن سبب آرامش و اعتماد به نفس می شود. با اصلاح وضعیت نشستن خود در طول روز می توانید احساسات خود را بهبود ببخشید
منبع: دکتر سلام

آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا