تغذیه

آیا عسل خام مفید است؟

عسل خام

چه مقدار با عسل خام و خواص این نوع عسل آشنا هستید؟ در این مقاله سعی داریم عسل خام و خواص این نوع عسل را بررسی کنیم تا در انتخاب این ماده غذایی ارزشمند بیشتر بدانید، با آرسینه همراه باشید.

عسل خواص ضد با کتریایی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن را دارا است و در واقع عسل یکی از مفید ترین مواد غذایی برای بدن انسان محسوب می شود یک ماده غذایی ارزشمند ویتامین ها مورد نیاز بدن را تامین می کند و از بروز احتمالات بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

عسل خام چیست؟

عسل خام را میتوان به زبان ساده اینجور تعریف کرد، همان عسلی است که در کندو وجود دارد و با استفاده از پارچه یا مش از ناخالصی های مانند موم  و یا زنبور های مرده (اجزایی بدن زنبور ها) جدا شده است.

برای پاستوریزه کردن عسل باید فرایندی را طی کند و این فرایند مانند حرارت دادن به عسل باعث می شود مخمر موجود در عسل ازبین می رود تا عمر عسل افزایش پیدا کند و تا بافت روانی داشته باشد و به زبان ساده تر دیگر شکرک نزند.

حال زمانی که گرده ای به زنبور ها می چسبد بطور باور نکردنی حاوی 50 ماده از جمله ویتامین ها ، اسید آمینه ، اسیدهای چرب ضروری ریز مغذی ها و آنتی اکسیدان ها است. این در حالی است که اغلب عسل های معمولی حاوی چنین گرده ای نیستند.

طبق مطالعات در زمیته عسل این را نشان می دهد که عسل از بروز بیمارهای قلبی جلوگیری می کند از جمله فشار خون و کلسترول را کاهش می دهد و برای درمان زخم ها مفید و حتی سرعت درمان زخم را نیز افزایش می دهد همچنین عسل در بهبود سرفه ها نیز مفید بوده است.

نکته :

عسل خام  ممکن است حاوی باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم باشد که این باکتری برای نوزاندان و کودکان زیر یک سال و زنان باردار مضر خواهد بود و در صورتی که با مصرف عسل خام شاهد بروز عوارض جانبی مانند تهوع ، استفراغ و اسهال بودید حتما و سریع به پزشک معالج مراجعه بفرماید.

زمانی که قصد دارید عسل سالم تری را انتخاب کنید به دنبال عسل خام باشید و عسل خام در صورت اطیمنان از زنبوردار محلی تهیه کنید چون این زنبورداران محلی از روش اولترافیلتراسیون مانند کارخانجات استفاده نمی کنند.

منبع: خبرگزاری ایران

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا