تغذیه

آجیل میان وعده ای سالم و مغذی

آجیل میان وعده ای سالم و مغذی

کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی عامل اصلی یکسری بیماری ها؛ از جمله فشار خون بالا، دیابت و … هستند. متخصصین تغذیه در تحقیق خود نشان داده‌اند که ارتقا‌ی سطح مواد مغذی بدن منجر به بهبود بسیاری از بیماری ها شده است.

بادام و فواید آن

سلامت قلب، دیابت و مدیریت وزن را به طور کامل کنترل می کند. مواد مغذی موجود در بادام شامل؛ پروتئین گیاهی، فیبر، چربی‌های تک غیر‌اشباع، ویتامین E و منیزیم می باشد که باعث شده بادام به یک میان وعده‌ی سازگار با قلب تبدیل شود.
بادام از نظر منیزیم و پتاسیم نیز بسیار غنی می‌باشد. وجود مقدار کافی منیزیم در بدن، به کاهش مقاومت عروق خونی و آسان شدن جریان خون در بدن می انجامد.

بادام حاوی دو ماده‌ی مغذی برای مغز می‌باشد؛ ریبو فلاوین و ال کارنی‌تین. این دو ماده باعث افزایش فعالیت مغزی، ایجاد مسیرهای عصبی جدید در مغز و در نهایت کاهش بروز بیماری آلزایمر می شود.
بادام، منبع شگفت‌انگیزی از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد که فسفر نیز یکی از آنهاست.

فواید بادام در سلامت پوست به خوبی شناخته شده است. به همین روی؛ شیر بادام به برخی از صابون‌های آرایشی افزوده شده است.
بادام، حرکت غذا را در روده را آسان کرده و از ایجاد سرطان روده‌ی بزرگ جلوگیری می‌کند.
بادام به کاهش سطح قندخون و انسولین کمک می‌کند. قند خون را در بدن به تعادل می رساند.
بادام، دارای فولیک اسید می‌باشد. فولیک اسید به رشد سالم سلولی و تشکیل بافت‌ها کمک می‌کند. بنابراین توصیه می شود، خانم های باردار مصرف آن را در اولویت رژیم های خود قرار دهند.
فیبر موجود در بادام به حرکات روده‌‌ای کمک کرده و منجر به کاهش وزن می‌شود.

فندق و فواید آن

فندق محصولی است که از درختی با همین نام به دست می‌آید. فندق غنی از چربی‌های غیر‌اشباع است. 1 فنجان فندق تقریبا نیمی از نیاز روزانه‌ی ما به منیزیم را برطرف می کند. منیزیم ماده ای است که سطح کلسیم را در ماهیچه‌ها تنظیم می‌کند. زمانی که سطح کلسیم بالاتر از حد استاندارد باشد، باعث انقباض ماهیچه‌ی قلب شده و ضربان قلب را غیر منظم می کند.
مطالعات انجام گرفته توسط متخصصین تغذیه حاکی از آن است که نوعی از ویتامن E در فندق وجود دارد که خطر سرطان مثانه را کاهش می دهد. علاوه بر آن مقداری منگنز موجود در آن به حفاظت بدن در مقابل سرطان کمک زیادی می‌کند.
یک فنجان فندق حاوی 86% از کل ویتامین E توصیه شده در یک روز را در بدن ما تامین می‌کند. تحقیقات متخصصین تغذیه ثابت کرد؛ ویتامین E، پوست را در مقابل اثرات مخرب امواج فرابنفش از قبیل سرطان پوست و پیری زودرس محافظت می‌کند.

متخصصین لاغری: با مصرف مناسب آجیل و مواد مغذی،می توان کمبود های ناشی از مواد معدنی و ویتامین ها را تا حد زیادی جبران کرد.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا