دانستنیهای تکنولوژی

کلمات کلیدی در سئو

سئو

کلمات کلیدی که دنیای سئو را زیر و رو میکنند


 آرسینه : تا بحال از خودتان پرسیده اید که باید روی چه نوع کلمات کلیدی هدف گذاری کنید؟

 

کلمات کلیدی، از هر نظر که فکرش را بکنید  برای سئو، لازم و ضروری هستند. اینکه بدانید باید روی چه کلماتی هدفگذاری کرده وکدامیک را انتخاب کنید وچگونه از آنها استفاده کنید، میتواند نتیجه ی شگفت انگیزی روی آینده سئوی وبسایت شما داشته باشد.

انتخاب مناسب کلمات کلیدی و دسته بندی مناسب آنها، هم به توسعه ی لینک‌دهی کمک میکند هم در ایجاد ارتباطات آنلاین شما و در نتیجه افزایش بازدید از وبسایتتان تاثیر گذارخواهد بود.

از آنجایی که هزاران هزار نوع واژه ی مختلف هست که میتوانید از آنها به عنوان کلمات کلیدی استفاده کنید، در این مقاله قصد داریم شما را با ۷ دسته از این کلمات آشنا کرده و بگوییم در دنیای سئو، چگونه باید از هر کدامشان استفاده کرد.

گروه اول:

کلمات کلیدی که معرفی کننده بازار و فروش هستند

 

این گروه، شامل عبارات و اصطلاحاتی هستند که مخاطبین شما حین صحبت راجع به تجارت و کسب و کار شما، از آنها استفاده میکنند. کلمات این دسته، معمولا کلی و عمومی بوده و به همین منظور دسته بندی و سازماندهی‌شان اغلب سخت و دشوار است. با این حال ذره ای هم از اهمیت آنها کم نخواهد شد!

این نوع کلمات کلیدی در توسعه ی و پیشرفت بهینه سازی on-page (درون وبسایت) شما نقش فراوانی دارند. برای این کار کافی‌ است از این کلمات را در  صفحات وبسایت خود استفاده کنید. از طرف دیگر کلمات کلیدی معرف بازار و فروش، برای آغاز یک محتوا و متن خلاقانه نیز ارزشمندهستند! تنها کافی است آنها را در جملاتی سوالی استفاده کنید و در ابتدای متن، بگنجانید!

زمانی که صحبت از لینک و تبادل آن به میان می‌آید، میتوانید از کلمات کلیدی این دسته استفاده کنید. میدانیم که تبادل لینک بصورت دستی، دیگر همانند گذشته کاربرد زیادی ندارد، اما مطمئن باشید هنوز هم بهتر از هر روش دیگری کار میکند!  این گروه ازکلمات کلیدی قادر هستند  سایت هایی مشابه سایت شما را در معرض دید قرار دهند که میتوانید به راحتی با آنها تبادل لینک کنید.

گروه دوم:

کلمات کلیدی که معرفی کننده مشتری هستند

کلمات کلیدی تعریف کننده‌ی مشتری، واژه ها و عباراتی هستند که مشتریان شما، بوسیله ی آن معرفی میشوند.

مشتریان شما با چه نامی خود را معرفی میکنند؟ و دیگران آنها را چگونه معرفی میکنند؟ این دو پرسش شما را در بدست آوردن چنین کلمات کلیدی قدرتمند، کمک خواهند کرد.

این دسته از کلمات کلیدی از آن جهت مهم خواهند بود که برای پیدا کردن کسانی که در ارتباط با مخاطبین مورد هدفتان هستند استفاده میشوند. برخی از آنها ممکن است به مشتریان اصلی شما مربوط شوند و برخی دیگر نیز به شکلی دیگر در ارتباط با مشتریان شما هستند. در هر صورت با استفاده از این کلمات میتوانید بفهمید چه باید کرد تا وبسایت تان برای تعامل با فراد، از هر نظر جذاب بوده و نظرها را به سمت خود جلب کند.

سئو seo تنها یک جستجوی ساده نیست، بلکه در مورد ایجاد یک جریان ارتباطی هست. کلمات کلیدی معرف مشتری، به شما در ایجاد ارتباط بین افرادی که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند، کمک خواهد کرد. همانگونه که گفتیم با فهمیدن اینکه مخاطبین شما، چگونه خودشان را معرفی میکنند، میتوانید محتوای بهتر، لینک های مناسب تر و همچنین ارتباطات آنلاین معتبرتری ایجاد کنید.

 

گروه سوم:

کلمات کلیدی که درباره ی محصول شما هستند

این گروه از کلمات، دقیقا شان دهنده ی چیزهایی هستند که شما در معرض فروش قرار میدهند. زمانی که این کلمات را مورد بررسی قرار میدهید و فهرست بندی میکنید، به دنبال استفاده از کلمات خاص و جزئی باشید .این کار به شما کمک میکند هم فرصت بیشتری برای دیده شدن پیدا کنید، هم نیاز افرادی که با واژه هایی جزئی و خاص، جستجو میکنند را برطرف کنید.

در بیشتر جاها میتوانید بخشها و قسمتهای کوچکتری از نام برندها ومارکهای معروف را که مربوط به نوع محصول هستند، استفاده کنید. با این کار خواهید دید افرادی که اکثر اوقات فقط به دنبال برندها و نام‌های معروف هستند، به سمت وبسایت شما روانه خواهند شد .

این گروه از کلمات کلیدی، هم برای استفاده در وبسایت، بسیار فوق العاده اند و هم  نقطه‌ی شروع بسیار خوبی جهت آغاز به کار یه سایت، محسوب میشوند.

گروه چهارم:

اسامی رهبران مشهور حوزه ی صنعت و تجارت

منظور از رهبران، همان افرادی هستند که در حوزه ی کاری و فعالیت شما معروف و قابل احترام بوده و تاثیر شگفت انگیزی بر روی آن گذاشته اند و تقریبا برای همه شناخته شده هستند.

اگرچه شما از این اسامی و کلمات کلیدی، در عنوان صفحه ی اصلی وبسایت خود استفاده نمیکنید، ولی به یاد داشته باشید که در عوض میتوانید برای توسعه و ارتقای کلی وبسایتتان، از آنها کمک بکنید.

با گفتگو و مصاحبه با این افراد، هم به رشد روابط عمومی کمک کرده اید هم به یک باره ترافیکی از بازدید را به وبسایت خود روانه میکنید.

اگر مطمئن نیستید که این افراد دقیقا چه کسانی هستند، میتوانید از وبسایت های خوب و معروفی همچون amazon، google، facebook و twitter استفاده کنید. به یاد داشته باشید که داشتن ارتباط با آنها در شبکه های اجتماعی، راه بسیار خوبی است که هم شانس گفتگوی دو نفره تان بیشتر میشود، هم ارزش وبسایت خود را بالا میبرید، هم جدا از تمام اینها، اطلاعات عمومی خودتان هم زیادتر خواهد شد.

چرا که هرچقدر شما به شناخت بیشتری نسبت به این افراد برسید، بهتر میتوانید از این روش استفاده کنید و به هدف خود برسید.

گروه پنجم:

نام شرکت های رقیب

این اسامی از آن جهت مهم و با ارزشند که میتوانید بفهمید مردم درمورد شرکتهایی نظیر شما چگونه فکر میکنند و چه چیزهایی میگویند!

این گروه از کلمات ترکیبی هم، همانند اسامی رهبران فکری صنعت که صحبتش را کردیم، به منظور توسعه ی درون صفحه ای استفاده نمیشوند.

با استفاده از این کلمات قادر خواهید بود بفهمید چه کسانی رقابت شما با سایر شرکت ها را در اخبار و وبلاگ های خبری و گروه های مختلف پوشش داده اند و به این وسیله میتوانید سرکی هم به مصاحبه ها و گفتگوها زده و ببینید در دنیای کسب و کار، چند چندهستید؟

گروه ششم:

کلمات کلیدی مرتبط و همگروه با هم

 

منظور ما این است سعی کنید از تمام کلمات مرتبطی استفاده کنید که به حوزه ی کاری شما مربوط میشوند. این کلمات میتوانند در گروه های مخلتفی دسته بندی شوند. از کلمات مربوط به تولید کنندگان گرفته تا واژه های مربوط به مصرف کنندگان و مشتریان. اما همانطور که گفتیم به یاد داشته باشید تمام کلماتی که در هر دسته استفاده میکنید، باید ارتباط واضح و روشنی با هم داشته باشند. میدانید چرا چون باعث میشود تمام افرادی که شاید شبیه هم و نزدیک به هم فکر میکنند، اما از یک واژه ی مشخص برای جستجویشان استفاده نمیکنند را کمک کنید و آنها را به هدفشان برسانید.

کلمات کلیدی مرتبط و همگروه به شما کمک میکنند که لینکهای خود را به خوبی توسعه دهید و همانند یک زنبور عسل به خوبی در همه جا گرده افشانی کنید! با این کار تمام آنهایی هم که شما و وبساییتان را به خوبی نمیشناسند، اما به دنبال پیدا کردن مطلبی یامحصولی هستند، به سمت شما روانه خواهند شد و از طرفی دیگر هم گستره ی مخاطبین خود را افزایش خواهید داد.

گروه هفتم:

کلمات کلیدی متناسب با موقعیت جغرافیایی

 

این دسته از کلمات کلیدی، راه حلی برای رتبه بندی محلی وبسایت شماست. براساس داده های گوگل، ۵۰درصد مصرف کننده هایی که جستجویی محلی بوسیله گوشی هوشمند خود انجام داده اند٬ در طول یک روز از یک فروشگاه آنلاین بازدید کرده اند، که این عدد در مورد کسانی که این جستجوی محلی را بوسیله ی کامپیوتر یا تبلت انجام داده اند ۳۴ درصد است. این کلمات شانس تعامل با تمام آنهایی را افزایش میدهد که ممکن است خریداران احتمالی یا اسپانسرهای شما باشند.

سئوی محلی، ابزاری قدرتمند برای رشد وبسایت در شهر و محل زندگی خودتان است. اگر شرکت شما، علاوه بر وبسایت ،وجود خارجی هم دارد (یعنی دارای ساختمان یا شرکتی هستید) ، سئوی محلی، نه تنها ترافیک بازدید را به سمت وبسایتتان میکشاند، بلکه باعث میشود افراد بیشتری هم روانه ی محل کار و فروشگاه شما شوند!

زمانی که قصد استفاده از کلمات کلیدی این گروه را دارید، تنها به شهر و شهرستان خود بسنده نکنید. بلکه به تمام نواحی و شهر و روستاهای اطراف و نزدیک هم فکر کنید! اگر هم در شهری بزرگتر سکونت دارید، میتوانید به شهرهای همسایه و مجاور فکر کنید و با توجه به تمام آنها، از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید.

1 دیدگاه

  1. سلام
    ممنون از محتوای خوبی که منتشر میکنید.

    ما به همراه یک گروه از متخصصین
    حوزه وب گروه تلگرامی جامعه وبمستران
    ایران را لانچ کردیم.
    با توجه به اینکه شما هم در این زمینه فعال هستید خوشحال می شیم به ما بپیوندید تا تعاملات مفیدی باهم داشته باشیم
    لینک گروه خدمتتون
    //t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

ارسال پاسخ

آرسینه
آرسینه جدیدترین و بروز ترین مطالب در حوزه های تغذیه, روانشناسی, پوست ومو, گردشگری, فرهنگی, سبک زندگی, تکنولوژی, تناسب اندام, رژیم غذایی, بیماری های نادر و.. آرسینه همواره سعی بر بهبود هر چه بهتر کیفیت محتوا خواهد بود.