پوست و مو

کاشت مو به روش سیفر (safer) چیست؟

سیفر

کاشت مو سیفر (safer) یکی از تکنیک های کاشت مو است که از سال 2000 تا به الان مورد استفاده قرار گرفته و بهتر است قبل از اینکه کاشت مو انجام دهید با کاشت مو به روش سیفر نیز آشنا شوید با آرسینه همراه باشید.

کاشت مو به روش سیفر

کاشت مو به روش سیفر با دستگاه اتوماتیک در واقع همان روش کاشت مو به روش fut و fit  است اما با این تفاوت که در این روش برداشت مو از پشت سر با دستگاه انجام می شود. این دستگاه فرانسوی به نام omnigraft و اولین بار در سال 2000 میلادی وارد ایران شد. در گذشته بخاطر محدود بدون دستگاه تعداد کمی از پزشکان از آن استفاده می کردند و این روش را کاشت مو به نام اتوماتیک یا ahrs می نامیدند.

بعد گذشت مدتی انجمن پوست ایران طی نامه ای با شاره 751485 / پ ممنوعیت استفاده از این دستگاه را بخاطر زیان آور بودن برای افرادی که کاشت مو آنجام می دادند  اعلام کرد، در این دستگاه احتمال انتقال بیماری ها وجود داشت به دلیل عدم استریل نمودن  کلیه قسمت های دستگاه و بخصوص تیوپ های انتقال دهنده گرافت ها ، ، ایجاد تخریب در نواحی دهنده و گیرنده و استفاده از مکانیسم قدیمی و مطرود شدۀ پانچ گرافت.

جالب است بدانید که در سال 2002 کنگره پیوند مو در لندن یکی اعضای شرکت سازنده دستگاه مقاله ای را ارئه داد که با مخالفت تمام اعضای کنگره که متخصصان کشور ها مختلف بودن قرار گرفت. این شرکت نتوانستند که پاسخ سولات مطرح شده را بدهند. یکی از مهم ترین ایراد های مطرح شده این بود که مکانسیم دستگاه طوری است که 30 تا 50 درصد فولیکولهای نواحی دهنده مو را ازبین می برد و باقی دستگاه ننیز همان پانچ قدیمی است.

کاشت مو اتوماتیک

چند سال بعد هم کمپانی فرانسوی اقدام به ساخت نوع جدید تر این دستگاه کرد ولی در واقع همان دستگاه قدیمی بود ولی با این تفاوت که قسمت های جدا کننده گرافت ها حذف شده و صفحات دستگاه نیز دیجیتال شده و نام آن نیز از ahrs  به safer  تغییر کرده که به آن کاشت مو اتوماتیک گفته می شود. در واقع دستگاه اتوماتیک نیست بخاطر اینکه برداشت گرافت ها بصورت تک تک با هندیپس دستگاه توسط پزشک انجام می شود که یاد آور کاشت مو به روش fit  است.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا