دانستنی ها

زنبور وحشی و زنبور عسل چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت زنبور عسل و زنبور وحشی

چه تفاوتی میان زنبور عسل و زنبور وحشی وجود دارد؟ در این مقاله سعی داریم تفاوت بین زنبور عسل و زنبور وحشی را بررسی کنیم. با آرسینه همراه باشید.

1- تفاوت های میان زنبور عسل و زنبور وحشی وجود مو های رو بدن زنبور عسل است و این در صورتی است که روی بدن زنبور وحشی هیچ موی و کرکی وجود ندارد.

2- خب قاعدتا زنبور های عسل و وحشی بخاطر نیش های دردناکی که دارند با یک دیگر اشتباه گرفته می شوند، ولی تفاوت زنبور عسل در این است که تا زمانی که تحریک نشوند نیش نمی زنند و این در حالی است که زنبور های وحشی بصورت طبیعی به نیش زدن گرایش ددارند.

3- یکی از مهمترین تفاوت های بین زنبور عسل و زنبور وحشی این است که زنبور عسل بعد از یک بار نیش زدن می میرد ولی زنبور وحشی می توانند چند بار پشت سر هم نیش بزنند.

4- زنبور های عسل حدود 54/2 سانتی تر طول دارند و رنگ برخی کاملا سیاه و برخی دیگر قهوه ای و مایل به نارنجی با خط های زرد است.

5- بدن زنبور عسل دارای مو است اما روی بدن زنبور وحشی نرم و صاف و پوست آن معمولا شفاف است، بخش میانی تنه زنبورهای وحشی نیز نسبت به زنبور های عسل باریک تر است همچنین دارای چهار بال هستند که می توان رنگ شفاف پوست آنها را با الگوهای مختلف زرد و سیاه تشخیص داد.

6-نوع و نحوه زیست و زیستگاه زنبور عسل و زنبور وحشی نیز فرق دارد، کلونی زنبور عسل حدودا به مرز 75 هزار زنبور می رسد و در این حالی است که کلونی زنبور وحشی تنها به مرز 10 هزار زنبور در کلونی می رسد. ساخت کلونی برای زنبور های عسل برعهده زنبورهای کارگر است ولی ساخت کلونی برای زنبور های وحشی برعهده ملکه است.

7- یکی از جالب ترین تفاوت های زنبور وحشی این است که این زنبور ها به خواب زمستانی می روند و در پاییز سال بعد کلونی جدیدی بنا می کنند، ولی زنبورهای عسل  این گونه نیستند.

منبع : خبرنگاران جوان

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا