تناسب اندام

هنگام تمرین چه نوشیدنی های مناسب است؟

هنگام تمرین چه نوشیدنی های مناسب است؟

هنگام تمرین چه نوشیدنی های مناسب است؟

آب‌رسانی

اگر پیش از ورزش، در هنگام ورزش و پس از آن به مقدار کافی چیزی ننوشید، بر روی تمرین شما تأثیرگذار خواهد بود. بی آبی، باعث می شود عضلاتتان به راحتی خسته شوند. همچنین بر قدرت عضلانی تأثیر گذار خواهد بود. در نتیجه، از ورزش و فعالیت خود نتیجه نخواهید گرفت.

اگر می‌خواهید از تمرینتان بیشترین بازدهی را کسب کنید:

۲ تا ۳ ساعت قبل از ورزش حدود ۳ لیوان آب میل کنید.

۲۰ دقیقه قبل از شروع تمرین ۱ لیوان آب میل کنید.

در حین تمرین، هر ۲۰ دقیقه ۱ لیوان آب میل کنید.

پس از تمرین نیز ۱ لیوان دیگر آب بنوشید.

آب

آب، بهترین نوشیدنی برای انسان‌هاست. نه تنها ارزان است، بلکه عاری از کالری است. وقتی که به خاطر کاهش وزن ورزش می‌کنید، حتی کالری چیزهایی که می‌نوشید نیز محاسبه می‌شوند. خیلی‌ها نوشیدن آب برایشان مشکل است، چرا که آب هیچ مزه‌ای ندارد. تحقیقات متخصصین تغذیه حاکی از آن است که اگر استفاده از آب‌های طعم‌دار به شما کمک می‌کند تا آب بنوشید، همین کار را انجام دهید، مشکلی نیست. می‌توانید برای طعم‌دار کردن آب، برش‌های خیار یا لیموترش به آب بیفزایید و بگذارید چند ساعت در یخچال بماند تا طعم بگیرد و بعد از آن به راحتی میل کنید.

خواص آب

طبع آن سرد و تر است.
بالا برنده انرژی الکترومغناطیسی بدن است.
باعث افزایش اکسیژن خون می‎گردد.
مفید در حفظ متابولیسم است.
برطرف کننده بی خوابی است.
باعث طول عمر می‎شود.

نوشیدنی‌های ورزشی

اگر به مدت زمان زیاد ورزش می‌کنید، بهتر است که به جای آب ساده، نوشیدنی ورزشی بنوشید. تمرینات شدید باعث خواهد شد تا بیشتر عرق کنید و الکترولیت‌های ضروری یا به عبارت دیگر سدیم بدنتان را از دست بدهید. اگر سطح سدیم خون شما افت شدید پیدا کند، ممکن است دچار مسمومیت شوید و در موارد حاد باعث رفتن به حالت اغما و مرگ می شود.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا

نوشیدنی‌های انرژی‌زا حاوی مواد مغذی و املاح مختلف هستند و باعث افزایش توانایی‌های روحی و جسمی می شوند. بر اساس تحقیقات انجمن تغذیه و لاغری، کربوهیدرات و کافئین موجود در این نوشیدنی‌ها برای ورزشکاران بسیار مفید است. نوشیدن یک نوشیدنی انرژی‌زا ۱۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از ورزش، می‌تواند تمرکز و استقامت شما بر روی تمرینات را افزایش دهد. اگر شما نگران وزن خود هستید، نوشیدنی‌های کم کالری‌تری را انتخاب کنید و از آن ها استفاده کنید. یادتان باشد که روزی بیش از ۱ نوشیدنی انرژی‌زا ننوشید. به طور کلی برای مصرف نوشیدنی های انرژی زا بهتر است با کارشناس تغذیه و کارشناس ورزشی مشورت شود .

به گفته متخصص لاغری، توجه به تغذیه قبل، در حین ورزش، بعد از آن از مواردی ضروری در رژیم کاهش وزن می باشد.

آرسینه

ارسال پاسخ

آرسینه
آرسینه جدیدترین و بروز ترین مطالب در حوزه های تغذیه, روانشناسی, پوست ومو, گردشگری, فرهنگی, سبک زندگی, تکنولوژی, تناسب اندام, رژیم غذایی, بیماری های نادر و.. آرسینه همواره سعی بر بهبود هر چه بهتر کیفیت محتوا خواهد بود.