دانستنیهای پزشکی

روش و نحوه درمان زخم پوستی و زخم سطحی

درمان زخم پوستی

درمان زخم سطحی (زخم پوستی): این نوع زخم در برخی مواقع احتمال بروز ترشح عفونی است و درواقع بخاطر عوامل بیرونی و یا خارجی وارد شده بر پوست می باشد، البته بستگی به نوع زخم ایجاد شده و نوع حادثه هم است که این نوع زخم ها با عوامل آلوده در محیط و اطراف آن بر می گردد.در ادامه با نکات مهم درمان زخم پوستی با آرسینه همراه باشید.

همان طور که گفتیم در این مقاله سعی داریم درمان زخم سطحی را بررسی کنیم در واقع این جور زخم ها بخاطر سطحی بودن و خراش ایحاد شده بر پوست که اگر دچار خون ریزی نشوند احتمال عفونت کمتری را دارند.

زخم های پوستی به طور عام نیازی به درمان خاصی را ندارند و با با ضد عفونی کردن (استفاده از لئازم استریل و پوشاندن آن با گاز استریل ) و جلوگیری از احتمالات عفونت براساس آلودگی های موجود در اطراف این اجازه را خواهید داد که زخم به صورت طبیعی درمان شود.در برخی مواقع زخم های که  شدیدتر بوده و زمان بهبود آن نیز بنا بر آلوگی و عفونت افزایش خواهد داشت.

نکات مهم درمان زخم پوستی

1 : از خراشیدن و کندن زخم جدا خوداری کنید و این اجازه را بدهید که روند بهبود آن سریع تر ادامه پیدا کند. در صورت عدم تجویز پزشک، استفاده از ژل و کرم بر روی محل زخم نیز خوداری کنید، زیرا این عمل باعث ایجاد اختلال در فرآیند درمان زخم  به صورت طبیعی می‌شوند.

2 : در زمانی که زخم حاصل شده بزرگ و عمیق بوده جهت خونریزی و کاهش التهاب و عفونت به پزشک خود مراجعه کنید.

3 : پس از ضدعفونی کردن زخم (بتادین) و پانسمان آن برای جلوگیری از عفونت پانسمان را بطور متاوب تعویض کنید.

4 : اگر شما ورزشکار هستید و در هین ورزش زخم پوستی بروی مفاصل شما ایجاد شده چند روز به بدن خودتان استراحت تجویز کنید تا روند بهبود زخم سریع انجام شود البته به نوع زخم ایجاد شما نیز بستگی دارد. و از ورزش های مثل شتا که باعث مرطوب شدن زخم می شوندخوداری کنید.

5 : اگر ذرات خارجی در روی زخم مشاهده کردید، بدون اینکه زخم مالش دهید با سرم نمکی شستشو دهید.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا