پوست و موزیبایی

فواید روغن های طبیعی,زیبایی پوست و مو

فواید روغن های طبیعی,زیبایی پوست و مو

روغن‌های طبیعی پیشنهاداتی به منظور جذب افراد برای داشتن موهای خوش‌حالت‌تر, پوست مرطوب,مبارزه با آکنه و تقویت ناخن هستند. شما با یک گردش کوتاه در داروخانه‌ها و مراکز فروش محصولات زیبایی متوجه حضور این روغن‌ها در انواع محصولات می‌شوید. آیا آنها واقعا کار می‌کنند؟ شاید شما نیاز به امتحان داشته باشید، زیرا پوست افراد با یکدیگر متفاوت است. در ادامه با آرسینه همراه باشید.

مارولا

این روغن از میوه درخت مارولا تهیه می‌شود، که یک درخت بومی در آفریقای جنوبی است. این روغن غنی از مواد مرطوب کننده و اسیدهای چرب می‌باشد که متخصصین می‌گویند، بسیار مناسب برای پوست‌های خشک بوده و همچنین سریع جذب شده و موجب براق شدن نیز می‌گردد.

درخت چای

زمانیکه باکتری‌ها در خلل و فرج منافذ پوست شما به نفوذ می‌کنند، جوش‌های قرمز و ملتهب به وجود می‌آیند. طبق تحقیقات به عمل آمده روغن درخت چای کمک به از بین بردن باکتری‌ها می‌کند. در یک آزمایش از این روغن برای درمان آکنه و تسکین التهاب نیز استفاده کردند و سایر مطالعات نشان داد که از آن می‌توان به عنوان بنزوئیل پراکسید استفاده نمود.

آرگان

بعضی وقت‌ها از این روغن به نام طلای مایع نیز نام برده می‌شود. آرگان سرشار از آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول است که توانایی مبارزه با عوامل پیری را دارد. متخصصین اظهار دارند این روغن دارای اسیدهای چرب امگا ۳ بوده که موجب افزایش کلاژن در پوست و گوشتالو شدن صورت نیز می‌گردد. برای انواع پوست خشک، چرب و نرمال نیز قابل استفاده می‌باشد.

نارگیل

پوست‌های خشک و ترک خورده که احتمالا تحت تاثیر آلودگی و واکنش‌های آلرژیک تحریک شده‌اند، را می‌توان با روغن نارگیل محافظت نمود. همچنین موجب مرطوب نمودن و از بین بردن تکه‌های خشک و پوسته پوسته می‌گردد.

بابونه و نعناع

احتمالا تصور شما از بابونه به عنوان یک چای آرام‌بخش می‌باشد. اما روغن این گیاه موجب تسکین و آرام نمودن پوست می‌گردد و متخصصان پوست این روغن را یک ضد عفونی کننده و ضد التهاب برای کاهش قرمزی سوزش و عفونت نیز می‌دانند.

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
تازه‌ترین قدیمی ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
زهرا
زهرا
6 سال قبل

مطلب جالبی بود

سپیده
سپیده
6 سال قبل

مواد ارگانیک توی هر زمینه ای عالی هستن .ولی متاسفانه مواد شیمایی بیشتر استفاده میشه

بنفشه
بنفشه
6 سال قبل

عالی بود

دکمه بازگشت به بالا