تغذیه

غذاهایی که از بروز آلزایمر جلوگیری می‌کنند

رژیم غذایی ذهن

برخی از مواد خوراکی و غذایی که متشکل از سبزیجات، میوه‌جات، دانه‌های خوراکی و تخمه‌ها می‌باشند، در اصطلاح به غذاهای مدیترانه‌ای شهرت دارند و آخرین مطالعات نشان داده شده است که مصرف این قبیل مواد غذایی در حدود ۵۳ درصد مانع از بروز اختلالات مغزی و بیماری آلزایمر می‌شود.

گروه مواد غذایی سالم برای مغز

مواد خواکی موسوم به مدیترانه متشکل هستند از: سبزیجات برگ سبز، سایر سبزیجات، آجیل، انواع توت‌ها، حبوبات، غلات، ماهی، مرغ، روغن زیتون و شراب. لازم به ذکر است شراب نیز به عنوان یک رژیم مناسب برای آلزایمر نیز مفید است.

پروتئین

استفاده از رژیم غذایی که حاوی مواد پروتئین باشد، هر یک روز درمیان مناسب است. به عنوان مثال مصرف گوشت مرغ هفته‌ای دو مرتبه، ماهی یکبار در هفته پخت خوراک لوبیا چندین مرتبه طی هفته، خوردن این مواد غذایی علاوه بر مفید بودن برای سلامت کل برای اختلال مغزی و آلزایمر نیز مناسب می‌باشد.

میان وعده

آجیل و انواع توت‌ها مناسب‌ترین رژیم برای مصرف میان وعده هستند. هر دو این مواد برای سلامت مغز مفید هستند، از میان وعده‌ها خصوصا ذغال اخته و توت فرنگی بسیار در عملکرد مغز و کاهش علایم بروز به آلزایمر مفید هستند.

شراب

در طی چندین مطالعه گوناگون مشخص شده است که شراب بسیار مفید برای سلامت مغز و یک عامل محافظت کننده قوی در برابر آلزایمر می‌باشد. توصیه می‌شود که خانم‌ها روزانه یک لیوان و آقایان دو لیوان شراب استفاده نمایند، اما دقت داشته باشید مصرف بیش از این تبعات بدی خواهد داشت و موجب جنون و دیوانگی در افراد می‌گردد.

روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون بر روی نان، پاستا، سالاد و سبزیجات پخته و سایر مواد بسیار در عملکرد مغز مفید بوده و همچنین مانع از زوال عقلی می‌گردد.

گروه مواد غذایی ناسالم

گوشت قرمز، کره و مارگارین، پنیر، شیرینی و قند، مواد سرخ شده و حاضری از محدودیت‌های استفاده هستند و استفاده از هر کدام این مواد به صورت کم در وعده‌های غذایی توصیه شده است.

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا