تناسب اندام

عادات غذایی برای کاهش وزن

عادات غذایی برای کاهش وزن

عادات غذایی برای کاهش وزن

کاهش وزن : رژیم گرفتن باعث می‌شود تا بدن به انرژی کمتری که دریافت می‌کند عادت کند. از آن‌جایی که میزان دریافت کالری را کم می‌کنید. بدن سعی می‌کند وارد یک نوع فاز حفظ بقا شود. به همین دلیل است که از دست دادن ۴-۵ کیلوی اول خیلی آسان و از دست دادن باقی وزن اضافی خیلی مشکل است.

تنها حرکت ورزشی خود را کاردیو قرار ندهید

اینکه روی دستگاه تردمیل و الپتیکال وقت می‌گذرانید اشکالی ندارد اما اگر برنامه ورزشی شما شامل حرکات همراه با وزنه نیست نهایتاً نمی‌توانید به خوبی کاهش وزن را تجربه کنید

به اندازه کافی غذا میل کنید

بله غذا نخوردن هم می‌تواند جلوی کاهش وزن شما را بگیرد. غذا نخوردن سبب اختلال در سیستم سوخت و ساز می‌شود و تا زمان شام این حس گرسنگی سبب می‌شود تا بیشتر از نیازتان غذا بخورید. باور کنید با اراده قوی هم نمی‌شود از پس این کار برآمد. حتی اگر این اراده را هم داشته باشید باید بدانید که میزان اراده‌ی شما هم محدود است.

به اندازه کافی آب بنوشید

مصرف آب و آب‌رسانی صحیح به بدن آن‌قدر مهم است که باید همیشه آن را به خاطر داشته باشید. مصرف آب قبل از شروع وعده‌ی غذایی سبب می‌شود تا میزان کمتری غذا بخورید و در نتیجه مصرف کالری شما هم کاهش یابد. مطالعه‌ی جدیدی نشان داده که مصرف آب سرد می‌تواند سرعت سوخت و ساز را افزایش هم بدهد.

با شکم خالی تمرین نکنید

تحقیقات نشان داده‌اند که وقتی با شکم خالی ورزش می‌کنید کالری‌ها به جای چربی از ماهیچه‌ها سوزانده میشوند. از آن‌جایی که عضلات بیشتر از چربی‌ها کالری می‌سوزانند هر چقدر عضلات بیشتری داشته باشید به نفع شما خواهد بود. همچنین با داشتن عضلات بیشتر میتوانید در باشگاه با کیفیت بهتری ورزش کنید.

تمام وعده ها را مصرف کنید

حذف یک گروه مواد غذایی به بهانه‌ی کاهش وزن یک کار کاملاً اشتباه است. نه تنها خود را از یک گروه از مواد مغذی محروم می‌کنید بلکه این موضوع باعث خواهد شد تا میل شدیدی در شما به وجود آید که در اولین فرصت به راحتی رژیم غذایی شما را خراب می‌کند. به یاد داشته باشید که مصرف یک عدد شیرینی شما را چاق نمی‌کند بلکه مصرف بیش از حد شیرینی شما را چاق خواهد کرد.

بدون فکر غذا نخورید

همزمان کردن مصرف غذا و تماشای سریال‌های تلویزیونی سبب می‌شود به این راحتی‌ها سیر نشوید. مطمئناً این موضوع به کاهش وزن شما کمکی نخواهد کرد.

متخصصین تغذیه معتقداند، مصرف به اندازه و درست از تمام گروه های غذایی عامل موفقیت در رژیم لاغری می باشد.

آرسینه

ارسال پاسخ

آرسینه
آرسینه جدیدترین و بروز ترین مطالب در حوزه های تغذیه, روانشناسی, پوست ومو, گردشگری, فرهنگی, سبک زندگی, تکنولوژی, تناسب اندام, رژیم غذایی, بیماری های نادر و.. آرسینه همواره سعی بر بهبود هر چه بهتر کیفیت محتوا خواهد بود.