تناسب اندام

شش راز لاغری در صبحانه را بدانید

شش راز لاغری در صبحانه را بدانید

لاغری  : هیچ وقت از هیچ وعده‌ی غذایی صرف‌نظر نکنید و حتماً صبحانه میل کنید. زیرا بدن برای شروع روز کاری خود نیاز به انرژی دارد.

حفظ تعادل از همه چیز مهم‌تر است

یک صبحانه‌ی کامل، از پروتئین، میوه و دانه‌های کامل تشکیل می‌شود. این مواد غذایی ترکیب فوق‌العاده‌ای هستند که هم سالم بوده و هم این که شما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارد.

برای این که قند خونتان ثابت بماند و کمتر احساس گرسنگی داشته باشید بهتر است شیرینی، کیک، کلوچه را از وعده صبحانه حذف کنید و تعادل غذایی‌تان را رعایت کنید و برای صبحانه پروتئین، میوه و غلات کامل یا نان سبوس‌دار میل کنید.

به جای قهوه چای سبز میل کنید

چای سبز را چای سلامتی بدانید. این نوشیدنی خوشمزه می‌تواند به خوش اندامی و لاغری هم کمک کند.

نتایج پژوهش منخصصان تغذیه نشان می‌دهد که یک فنجان چای سبز سرعت کالری‌سوزی را بالا می‌برد و همچنین باعث می‌شود که بدن شما با شتاب بیشتر از چربی‌های مصرفی استفاده کند.

غلات خانگی تهیه کنید

غلات صبحانه ای که با طعم‌های مختلفی به فروش می‌رسند سرشار از قند و چربی می‌باشند. این قند و چربی اضافی باعث چاقیتان می‌شود. برای همین بهتر است خودتان دست به کار شده و غلات صبحانه درست کنید. برای این کار دو فنجان بلغور جو دو سر را با یک فنجان میوه و دانه های خشک و همچنین کمی شکر قهوه‌ای مخلوط کنید. موادتان را به مدت 3 تا 5 دقیقه در فر بگذارید و آن را داخل یک ظرف در بسته نگهداری کنید.

یک فنجان شیر را جایگزین قهوه لاته بکنید

قهوه لاته نوعی نوشیدنی درست شده از قهوه است که از ترکیب قهوه‌ی اسپرسو با شیر تهیه می‌شود. برای تهیه‌ی آن قهوه‌ی اسپرسو را با شیر داغ ترکیب کرده و رویش را با کف شیر می‌پوشانند. توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید چند کیلو وزن کم کنید نوشیدنی محبوبتان را با یک فنجان شیر کم چرب جایگزین کنید. با همین کار ساده روزانه 100 کالری کمتر دریافت می‌کنید.

هر روز صبح حداقل 5 گرم فیبر دریافت کنید

فیبرهای غذایی جلوی گرسنگی را می‌گیرند و دستگاه گوارش را تمیز می‌کنند و هیچ کالری به بدن تحمیل نمی‌کنند. فیبر ها جزو بهترین ترکیبات برای لاغری هستند. برای مقابله با این کمبود فیبر با یک عدد سیب، نصف فنجان غلات، نصف فنجان تمشک؛5 گرم فیبر به بدنتان می رسد.

ماست را دریابید

ماست یکی از سالم‌ترین مواد غذایی برای صبحانه می باشد. در واقع یکی از منابع پروتئینی مناسب در صبحانه می باشد.

یک ماست کم چرب تهیه کرده و به آن میوه، عسل و یا حتی کمی شکلات سیاه اضافه کنید و از خواص آن برای سلامتی و لاغری استفاده کنید.

متخصصین تغذیه معتفداند، یک صبحانه‌ی کامل می تواند نیاز شما به خوردن را در طول روز برطرف کند.

آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا