دانستنیهای پزشکی

سلامت استخوان ها,در انتخاب رژیم غذایی خود دقت کنیم

سلامت استخوان ها,در انتخاب رژیم غذایی خود دقت کنیم

سلامت استخوان ها

در انتخاب رژیم غذایی خود دقت کنیم

۱- رژیم هایی با میزان پروتئین بیش از حد مجاز، دفع ادرار را زیاد می کند و در پی آن کلسیم بیشتری دفع می شود.

۲-در رژیم غذایی با میزان سدیم و کافئین بالا، کلسیم بیشتری توسط ادرار دفع می شود.

۳-سیگار از عوامل مخرب کلسیم است.

نکاتی که بافت استخوانی در بدن را افزایش می دهد:
۱- ورزش مهمترین عامل در سلامت استخوان‌ها است.

۲- برخورداری از نور خورشید به بدن این فرصت را می‌دهد که ویتامین های موثر در استخوان سازی تامین شود.
۳- میوه و سبزی به حفظ کلسیم در استخوان‌ها کمک می کند.

متخصصین لاغری: با بهره گیری از منابع طبیعی، ورزش و داشتن سبک زندگی سالم؛ می توان کیفیت زندگی را چندین برابر کرد.

مجله پزشکی آرسینه

ارسال پاسخ

آرسینه
آرسینه جدیدترین و بروز ترین مطالب در حوزه های تغذیه, روانشناسی, پوست ومو, گردشگری, فرهنگی, سبک زندگی, تکنولوژی, تناسب اندام, رژیم غذایی, بیماری های نادر و.. آرسینه همواره سعی بر بهبود هر چه بهتر کیفیت محتوا خواهد بود.