دانستنیهای پزشکی

دیابتی ها در معرض ابتلا به نارسایی های قلبی هستند

دیابتی ها در معرض ابتلا به نارسایی های قلبی هستند


انجمن آترواسکلروز ایران، دکتر مریم مهرپویا درباره رابطه دیابت با بروز بیماری های قلبی اظهار کرد: دیابت یکی از فاکتورهای خطر بروز بیماری های قلبی در بیماران دیابتیک است.
وی افزود: دیابت موجب افزایش درگیری عروق کرونر، نارسایی قلبی و سکته حاد قلبی می شود و از طرفی این بیماران بیش از سایر افراد در معرض عوارض پس از جراحی قلب قرار می گیرند.
این فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی کنترل نکردن قند خون را عامل اصلی بروز عوارض بیماری های قلبی در افراد دیابتیک دانست و یادآور شد: به همین دلیل به این دسته از بیماران توصیه می شود قند خون خود را به صورت منظم کنترل کنند و هر سال حداقل یکبار به متخصص قلب مراجعه کنند تا نسبت به عملکرد قلب و تاثیر نداشتن دیابت بر سلامت این اندام اطمینان حاصل کنند.
مهرپویا در ادامه با بیان این که عوارض بیماری های قلبی در بیماران مبتلا به دیابت نوع یک بیشتر است، گفت: به دلیل این که این دسته از بیماران به مدت طولانی درگیر بیماری دیابت هستند، آسیب های ناشی از نارسایی های قلبی نیز در آن ها بیشتر است.
این متخصص قلب کنترل قند خون را راهکار اساسی پیشگیری از نارسایی های قلبی در بیماران دیابتی دانست و عنوان کرد: به این دسته از بیماران توصیه می شود برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی علاوه بر کنترل قند خون به رژیم غذایی و مصرف به موفع داروها توجه بسیار داشته باشند.
منبع :ایرنا

 آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا