پوست و مو

آیا کاشت مو میتواند سلامتی شما را در معرض خطر قرار دهد؟

خطرات کاشت  مو

ریزش مو و طاسی فقط برای افراد مسن نیست . ریزش مو با الگوی آلوپسیای اندروژنتیک یا همان طاسی مردانه که در بین 95 درصد از مردان شناخته شده است که این الگو عامل ریزش مو در آقایان محسوب میشود. در ادامه با خطرات کاشت مو  همراه باشید.

سن مناسب برای کاشت مو متوسط در بین 25 درصد از مردان قبل از رسیدن به سن 21 سالگی ریزش مو شروع میشود.و همچنین 65 درصد باقی مردان از سن 35 سالگی دجار کم پشتی مو و ریزش مو میشوند و حدود 85 درصد از آقایان در سن 50 سالگی به علایم نازک شدن مو مواجه میشوند با آرسینه همراه باشید تا با خطرات کاشت مو آشنا شوید. همچنین نتایج بدست آمده حاکی از آن است که، جراحی پیوند مو در حال پیشرفت است. بر اساس گزارشات انجمن بین المللی ترمیم مو ISHRS ، تحقیقات صورت گرفته در مورد اعمال جراحی پیوند مو مابین سالهای 2012 تا 2014 میلادی، 27 درصد رشد داشته است

اما آیا کاشت و یا پیوند مو قادر است سلامتی شما را در معرض خطر قرار دهد؟

دکتر مارک داوئر رییس مرکز ترمیم مو لس آنجلس، در پاسخ به این پرسش می گوید: خطرات بسیار اندک است. مقادیر بسیار جزیی از احتمال ابتلا به عفونت یا درمان اشتباه وجود دارد که، امکان آن نادر است. در حقیقت بزرگترین عارضه ای که ممکن است شما را تهدید کند، وجود یک متخصص فاقد صلاحیت است. دکتر داوئر می گوید: “یکی از مهمترین مشکلات امروزه،گسترش قارچ گونه مراکز مربوط به جراحی پیوند مو می باشد و متاسفانه بسیاری از دستیاران شاغل در این مراکز فاقد صلاحیت و مجوز بهداشتی کافی هستند و به همین خاطر مراجعه کنندگان نتیجه لازم را بدست نمی آورند.”

یکی از عوارض ایجاد شده در صورت خطا در عمل پیوند مو ایجاد طاسی بیشتر است. دکتر دوئر توضیح می دهد که:” یک جراح در طی روش F.U.E (استخراج واحد فولیکولی) بیشترین برداشت گرافت فولیکولی را می تواند انجام دهد.( F.U.E تکنیک برداشت واحدهای فولیکولی (گرافت) از قسمتهای کنار و پشت سر است).

به عبارت دیگر، برداشت تعداد زیادی از گرافتهای فولیکولی از یک منطقه باعث ایجاد مناطق طاسی در سر می شود.بعد از آن خطر کم شدن گرافتهای قابل برداشت پیش می آید که، شامل صدمه دیدن و آسیب رساندن و زخمی کردن تعدادی از فولیکولهایی می شود که هرگز امکان رشد مجدد ندارند، چون بصورت اشتباه برداشت شده اند. شما در پایان نه تنها موجب از بین رفتن گرافتهای فولیکولی شده اید که از جای خود جدا شده اند، بلکه بعد از آن هم موهای کاندید شده خوبی برای پیوند نخواهید داشت.

دکتر داوئر نتیجه گیری می کند که در بیشتر موارد، رویش مو معمولاً بعد از 12 هفته از عمل پیوند شروع می شود. بطور متوسط بعد از گذشت 6 ماه از عمل شاهد 50 درصد نتیجه و بین 12 تا 15 ماه نتیجه نهایی قابل مشاهده است. نمی دانم چطور تاکید کنم که، تا چه اندازه انتخاب پزشک مورد تایید و دارای مجوز که تجربه کافی در این زمینه کسب کرده، حائز اهمیت است.

منبع: سیمرغ

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا