دانستنی ها

حوله‌ باید چه جنسی داشته باشد؟

حوله‌ باید چه جنسی داشته باشد؟

قبل از اینکه که اقدام به خرید حوله کنید ببیند حوله برای کجا می خواهید و جنس حوله چیست؟ حوله ها به چند گروه دسته بندی می شوند حوله صورت، حوله مهمان، حوله دست شویی، حوله حمام، حوله استخری و … که هر کدام مصارف خود را دارا است و نوع جنس آن مد نظر قرار می گیرید. در ادامه با آرسینه همراه باشید تا نکات مهم قبل از خرید حوله بررسی کنیم و البته جنس حوله چیست؟

الیاف اصلی حوله

1- پنبه

2-  پنبه و الیاف پلی استر

3-  بامبو

4-  پشم

5-  میکروفیبر

حوله با الیاف پنبه

پنبه یکی از محبوب‌ترین الیاف تولید حوله در بین تولیدکنندگان حوله که پنبه قابلیت جذب آب بالایی را دارا  همچنین به آسانی قابل شستشو است.باید بدانید که حوله‌هایی که از الیاف پنبه‌ای تولید می‌شوند جزو محصولات ارگانیک طبقه بندی می‌شوند. البته برخی از حوله‌های پنبه‌ای از پنبه ارگانیک تولید نمی‌شوند و پنبه‌ی موجود در الیاف آن از جنس پنبه‌ی مصنوعی می‌باشد.

حوله با الیاف پلی استر

حوله‌ی تولید شده از پنبه و الیاف پلی استر نسبت به حوله‌های پنبه‌ای در نرمی، لطافت و سبکی تفاوت چشمگیری دارند. این نوع از حوله‌ها معمولاً ضخیم هستند. به همین دلیل از قدرت جذب بالایی برخوردارند.

حوله‌ های بامبو

در صورتی که شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نسبت به بسیاری از مواد و الیاف آلرژی دارید، حتماً حوله‌هایی با الیاف بامبو را امتحان کنید. این نوع حوله به دلیل خواص الیاف بامبو ضد باکتری و ضد میکروب می‌باشند. حوله با الیاف بامبو بسیار سبک می‌باشد و قدرت جذب بسیار بالایی دارد اما برای فصول سرد انتخاب خوبی به حساب نمی‌آید.

حوله‌ های پشمی

حوله‌ های پشمی برای فصول سرد مناسب هستند. حوله های پشمی دارای قیمت نسبتاً بالایی می‌باشند.این حوله چروک نمی‌شود و تقریباً بیشترین میزان آبگیری در بین حوله‌ها را دارد. حوله‌های پشمی باید در دمای پایین شستشو شوند. بزرگترین ضعف این نوع حوله به مدت زمان طولانی خشک شدن آن مربوط می‌باشد.

حوله‌ های میکروفیبر

میکروفیبر در جذب، حتی از ابریشم نیز بهتر عمل می‌کند. میکروفیبر در مقابل انواع لکه مقاوم می‌باشد. این نوع الیاف بسیار سبک و نرم می‌باشد. معمولاً حوله‌هایی با الیاف میکروفیبر بیشتر در فصول گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا