پوست و موزیبایی

جوش سرسیاه چیست ؟ راه های درمان جوش های سرسیاه

جوش های سرسیاه

جوش های سرسیاه روی بینی مشکل بسیاری از ماست. گاهی وقتی رو به روی آینه می ایستیم متوجه جوش های سیاهی روی بینی می شویم . این جوش‌ های سرسیاه در واقع فولیکول‌ هایی هستند که منافذ آنها بیش از حد باز است. این منافذ با چربی‌ ها و سلول‌ های مرده پوست پر شده‌اند و خودشان را به رنگ سیاه نشان می دهند. در ادامه با آرسینه همراه باشید.

درمان جوش های سرسیاه روی بینی

 

1- درمان جوش های سرسیاه روی بینی با گل رس آرایشی و سرکه

برای درمان این جوش ها می توانید از گل رس و سرکه استفاده کنید. گل رس گیاهی است که در عطاری ها وجود دارد.

برای درمان جوش های سرسیاه بینی باید در کاسه ای کوچک یک قاشق غذاخوری گل رس و یک قاشق غذاخوری سرکه ریخته و حسابی با هم مخلوط کنید. سپس آن را روی بینی مالیده و حدود بیست دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس آن را با آب شست شو دهید.

2- درمان جوش های سرسیاه روی بینی با عسل و دارچین

یک روش دیگر برای درمان این جوش ها استفاده از عسل است. عسل یک آنتی بیوتیک بوده و آلودگی‌ها را از منافذ باز پوست خارج می کند. برای اینکار کافیست یک قاشق غذا خوری عسل را با نصف قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید . حال این ماسک را روی بینی مالیده و حدود سه دقیقه بینی را با آن ماساژ دهید. حال می توانید با آب گرم بینی تان را بشویید.

3- درمان جوش های سرسیاه روی بینی با آب لیمو ترش و نمک

لیمو ترش دارای خاصیت پاک کنندگی است. همچنین نمک خاصیت سایندگی دارد و باعث می شود پوست‌ های مرده از صورت شما جدا شوند .

برای تهیه این ماسک کافیست مقداری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذا‌خوری نمک ومقداری عسل مخلوط کنید و بر روی جوش‌ها بمالید. بعد از سه دقیقه می توانید صورتتان را با آب گرم بشویید.

4- درمان جوش های سرسیاه روی بینی با جوش شیرین

برای از بین بردن جوش های سر سیاه بینی می توانید مقداری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر بدست آید. آن را روی پوست‌ تان بمالید و اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند و خشک شود. در نهایت صورتتان را با آب بشویید.

5- درمان جوش های سرسیاه روی بینی با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ موجب تنگ شدن منافذ باز پوست می شود.

برای از بین برددن این جوش ها می توانید سفیده دو تخم مرغ را روی بینی مالیده و صبر کنید تا خشک شود. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید.

6- درمان جوش های سر سیاه بینی با مسواک و لیمو

یک روش دیگر این است که می توانید با استفاده از مسواک نو ٬آب لیمو را روی جوش های سرسیاه مالیده و به صورت دورانی این عمل را انجام دهید. فقط یک بار در هفته این کار را انجام دهید تا کم کم نتیجه اش را ببینید.

منبع : آسان طب

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا