مادر و کودک

توصیه های مهم برای زنان باردار که شاغل هستند

توصیه های مهم برای خانم های باردار که کار می کنند

توصیه های مهم برای خانم های باردار و شاغل ؛ باید بدانید که متخصصان بر این باور هستند که زنان باردار تا قبل از شش ماهگی می توانند کار کنند. ولی بخاطر اهمیت بالای زمان بارداری موظف هستند به سلامت جسمانی، روانی و عاطفی خود در این بازه بسیار اهمیت بدهند. در ادامه به توصیه های مهم برای زنان باردار و شاغل می پردازیم با آرسینه همراه باشید.

توصیه های مهم برای زنان باردار و شاغل

تنظیم رژیم غذایی خوب

داشتن یک رژیم خوب و متعادل برای زنان باردار ضروری و اهمیت بالای برخوردار است اما حال اگر زنان باردار شاغل نیز باشند باید بدانید که تغذیه سالم اهمیت بیشتری به خود می گیرد. مصرف کربوهیدرات و پروتئین را در اولویت قرار دهید و از مصرف غذاهای چرب خودداری کنید.

کارفرما و همکاران خودر ا مطلع کنید

موضوع بارداری خود را به کارفرمایتان اطلاع دهید قبل از اینکه علائم برداری پدیدار شوند. به اطلاع رسانی کارفرما شرایط کاری خود را آسان خواهد کرد. البته این امر باعث می شود که همکاران و کارفرما شرایط شما را درک و مراعات حال شما را بکنند. و اگر قرار است بعد از بارداری دست از کار کردن بردارید کارفرما می توانند با فرصت مناسب برای پیدا کردن جایگیزین مناسب باشد.

لباس‌های راحت بپوشید

سعی کنید از لباس های آزاد و راحت استفاده کنید تا بر روی جنین فشاری وارد نشود و یا تنفس راحت و بهتری بکشید. اما به این نکته توجه کنید که کار کردن در دوران بارداری به خودی خود دشوار خواهد بود.

انتظارات و توقعات را پایین بیاورید

باید انتظار از خود نداشته باشید که همچون گذشته بتوانید به فعالیت های روزمره و سخت خود بپردازید، با این وجود از کارفرما بخواهید مسولیت های و کارهای سخت را ط شما سلب کند و یا بصورت پاره وت به ادامه همکاریتان باشید.

 اطلاع از حق و حقوق 

از شرایط کار و حق و حقوق خود در دوران بارداری آگاهی پیدا کنید و از سیاست های شرکت در قبال بارداری و زایمان و نوع مرخصی تان بپرسید و درخواست مرخصی کنید.

استراحت و حرکات کششی

هر از گاهی در دوره‌های منظم و طبق زمان‌بندی مناسب راه بروید یا حرکات کششی انجام دهید؛ این کار باعث می‌شود تا خون به طور مناسب در بدن به جریان بیافتد و از متورم شدن پاها و درد کمر و ناحیه پشت جلوگیری شود.

از خوردن تنقلات غیر بهداشتی پرهیز کنید

حتماً از خوراکی‌های سالم استفاده کنید و از خوردن تنقلات غیر بهداشتی جدا خوداری کنید تا هنگام کار دچار حالت تهوع نشوید. مصرف میان‌ وعده ها و سالاد و میوه‌های تازه توصیه می‌شود.

به اندازه کافی مایعات بنوشید

باید بدانید که اگر به مقدار کافی مایعات ننوشید، احتمال وقوع تهوع بیشتر خواهد شد. یک بطری آب در محل کار خود یا روی میز کارتان داشته باشید تا در طول روز از آن بیاشامید و از کم آبی بدنتان جلوگیری کنید.

شب ها زودتر از گذشته به تخت خوابتان بروید

در زمان بارداری برخلاف گذشته سعی کنید شب ها حداقل بین 7 تا 9 ساعت خواب داشت باشید  که خوابیدن بر روی هر دو پهلو برای شما و فرزند درون شکمتان لازم است. زیرا باعث رسیدن خون به او شده و همچنین از تورم بدن جلوگیری می‌کند. برای جابجا شدن و چرخیدن از پهلویی به پهلوی دیگر باید به طور کامل بنشینید، سپس بر روی پهلوی دیگر چرخیده و استراحت کنید. این کار از پیچیدن بند ناف به دور گردن جنین و در نتیجه خفگی او پیشگیری می‌کند. برای راحتی بیشتر می‌توانید یک بالشت بین پاها و زیر شکم خود قرار دهید.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا