مادر و کودک

تعیین جنسیت قبل از بارداری

چگونگی تعیین جنسیت قبل از بارداری

تعیین جنسیت قبل از بارداری و داشتن پسر یا دختر همیشه برای بانوان چالشی بزرگ است و اینکه چطور این جنسیت رو بتوان قبل از بارداری مدیریت کرد. شما می توانید بعد از گذشت ۱۳ الی ۱۵ هفته از بارداری , جنسیت بچه را با استفاده از یک سونوگرافی تشخیص دهید، ولی این روش کمی دیر است برای والدینی که نظر دیگری برای جنسیت  فرزندشان دارند است. با آرسینه برای تعیین جنسیت قبل از بارداری  همراه باشید.

دختر بهتر است یا پسر؟

در اکثر خانواده ها همیشه اختلاف سلیقه برای وجود فرزند پسر یا دختر بوده است. عده ای طرف دختر را میگبرند و عده ای نیز آرزوی داشتن پسر، ولی برخلاف هر گونه تصوری عقیده ما بر این است فرزندی سالم به دنیا بیاید تا اینکه با جنسیت دختر یا پسر. در گذشته داشتن پسر برای خانواده ها از اهمیت ویژه ای برخور دار بوده است، زیرا او میتوانست بعنوان نیروی کار در کنار پدر به امرار معاش بپردازد و کمکی به خانواده کند. در این شیوه ی تفکر، تعداد فرزند حتی از مرز هفت یا هشت هم میگذشت تا اینکه پسری به خانواده افزوده شود، که خود نوعی مشکل برای خانواده ها به شمار می آمد . امروزه با پیشرفت تکنولوژی میتوان به این امر دستیافت که فرزندی با جنسیت دلخواه بدست آورد.

روش تغذیه و رژیم غذایی

با دنبال کردن یک رژیم خاص میتواند در تعیین جنسیت توسط زوج، اثر مطلوبی داشته باشد. در نظر داشته باشید با رعایت نیازهای قبل از بارداری می بایست این موارد را رعایت کنید. مصرف غذاها و خوراکی هایی که دارای مواد معدنی کلسیم و منگنز هستند مانند سبزیجات ، احتمال بدنیا آمدن دختر را بیشتر خواهد کرد. همچنین مصرف مواد غذایی که دارای پتاسیم و سدیم بیشتری در خود هستند، مانند موز و سیب زمینی، نیز احتمال داشتن پسر را زیاد میکند. این رژیم غذایی میبایست از ۶ الی ۸ هفته قبل از هر گونه اقدامی، رعایت شود.

تعیین زمان تخمک گذاری

خانم ها در جریان باشند که این زمان را با اندازه گیری روزهای ماهانه ی خود میتوان به دست آورد. سیکل ماهانه ی شما دارای ۲۸ روز می باشد که روز ۱۴ این سیکل روز تخمک گذاری میباشد.

زمان آمیزش

در اواسط هر سیکل ماهانه، خانم ها یک یا چند تخمک که از نظر کروموزومی x میباشد، تولید میکنند. در طرف مقابل آقایان دو نوع اسپرم حاوی x و y را دارا میباشند. در واقع این مرد ها هستند که جنسیت سلول تخم را تعیین میکنند به شکلی که اگر ترکیب x با y صورت یابد سلول تخم پسر و اگر x با x ترکیب شود سلول تخم مونث میشود.

اگر آمیزش حوالی ۳ الی ۴ روز قبل و بعد از تخمک گذاری انجام شود احتمال فراوان جنس جنین پسر و اگر غیر از این باشد جنین دختر خواهد شد.

PH رحم

اسپرم مرد در محیط قلیایی یا بازی ماندگاری بهتری دارد، همچنین محیط رحم در زمان تخمک گذاری دارای PH بالا و قلیایی میباشد. روز تخمک گذاری ۱۴ سیکل ماهانه که ۲۸ روزه هست، میباشد. اگر لقاح در این روز انجام شود به احتمال فراوان جنین پسر خواهد شد و در بقیه ی روزها دهانه رحم پایین و اسیدی است، که احتمال دختر شدن جنین بیشتر میشود.

میزان اسپرم و قدرت آن در مرد

یک پدر برای داشتن فرزندی پسر میبابست موارد زیر را قبل از آمیزش، از یک الی دو ماه قبل رعایت کند :

بیضه ها را خنک نگهدارد؛ سعی کنید از پوشیدن لباس های تنگ و گرم خودداری کنید.

سیگار نکشید و مشروبات الکی نخورید؛ آنهایی که این دو مورد را رعایت نکنند درصد اسپرم کمتری دارند.

از مصرف داروهای پزشکی مدتی دوری کنید ؛ در بعضی از دوره های شیمی درمانی ممکن است فرد برای همیشه دچار ناباروری شود، می بایست با دکتر متخصص خود از اهداف خود گفته تا او راه حلی به شما پیشنهاد کند.

 

در پایان خاطر نشان میشویم که تعیین جنسیت هیچ گونه اهمیتی برای شما ندارد، و جنبه ی شخصی دارد و مهمترین مسئله بارداری سالم و داشتن زایمانی راحت و البته در نهایت فرزندی سالم است.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا