رپورتاژ آگهی

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر کسب و کار

هدایای تبلیغاتی و کسب و کار

شاید بعد از خواندن مطالبی راجب هدایای تبلیغاتی برای شما این سوال ایجاد شده باشد که حالا ما هدایای تبلیغاتی را انتخاب کردیم و به مخاطبان خود تقدیم کردیم چه تاثیری بر کسب و کار ما دارد؟ در ادامه این مطلب برای شما از تاثیرات هدایای تبلیغاتی بر کسب و کارتان توضیح می دهد با آرسینه همراه باشید.

باتوجه به تاریخچه پیدایش هدایای تبلیغاتی می توان گفت چند سالی است که اهدای هدایای تبلیغاتی توسط شرکت ها و برند های تجاری معتبر به چشم می خورد، این هدایا ممکن است هدایای بسیار ناچیز و یا گاهی هدایای ارزشمندی باشد که به مخاطبان هدیه داده می شود.

در اصل ارزشمندی یا ارزانی این هدایای تبلیغاتی اهمیت بسیاری نداشته و موضوع مهم اصل و هدف کار مدیران و صاحبان کسب و کار می باشد که می خواهند مخاطب را با نام برند یا شرکت خود آشنا کنند اما باید توجه داشته باشند که هزینه و ارزشمندی ملاک مهمی برای انتخاب هدایای تبلیغاتی نمی باشد اما خاص و ایده خلاقانه داشتن در این مسیر بسیار مهم می باشد که رابطه مستقیم با ماندگاری نام برند شما در ذهن مشتریانتان دارد.

در نظر سنجی هایی که در کشورهای مختلف انجام شده است حدود 72 درصد از مشتریان یک کسب و کار از دریافت هدایای تبلیغاتی بدون در نظر گرفتن ارزش آن ها خرسند بوده اند و جالب این بوده است که هرچه ارزش هدایای تبلیغاتی و کاربرد آنها بیشتر باشد میزان رضایت مخاطبان بیشتر می شود و جالب تر این است که 65 درصد از این مخاطبان به استفاده ی روزانه از این هدایای تبلیغاتی اشاره کرده اند.یکی از بررسی هایی که شما را در شناسایی سلیقه و نیاز مخاطبتان یاری می کند همین نظرسنجی های به نظر ساده و ابتدایی می باشد.

هدایای تبلیغاتی و تاثیرات آن بر کسب و کار

بدون شک استفاده از هدایای تبلیغاتی در فرایند بازاریابی و رشد کسب و کار شما تاثیر بسیاری دارد، شاید بخشیدن بخشی از محصولات و خدمات خودمان به مشتریان بالقوه به منظور رشد در کسب کار موضوعی غیر منطقی و خلاف منطق باشد اما استفاده از کلمه رایگان در عین تکراری و قدیمی بودن هنوز یکی از ابزارهای قدرتمند در فرایند بازاریابی و فروش به حساب می آید که مردم نمی توانند به راحتی از وسوسه این کلمه براحتی رهایی یابند و این خود یکی از روش های جذب و نگهداری از مشتریان فعال می باشد.

بخاطر داشته باشید که فردی که محصول یا کالای شما را به صورت رایگان امتحان می کند ممکن است به خوب بودن و ارزش ذاتی محصول شما پی ببرد و شاید که به نوعی وابستگی نسبت به محصول شما پیدا کند که خود یه قدم بسیار بلند به سوی موفقیت می باشد.

اما به یاد داشته باشید محصول یا کالای شما به صورت رایگان در اختیار عده ایی از مشتریان فعالتان قرار گرفته است و آنها تحت فشار روانی به منظور جبران زحمت شما به خرید خود از شما ادامه می دهند.به این موضوع قانون جبران زحمت می گویند و مردن برای تشکر از زحماتتان به صورت طبیعی و برای تشکر از شما خرید می کنند.

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا