تناسب اندام

بهترین مکمل ها برای بانوان کدامند؟

بهترین مکمل ها برای بانوان کدامند؟

بهترین مکمل ها برای بانوان کدامند؟

مصرف مکمل‌های مناسب باعث می شود تا بدنی عضلانی داشته باشید و چربی سوزی کنید.

آمینواسیدها

آمینو اسیدها جزو بهترین مکمل‌های ورزشی برای خانم‌ها می باشند . بدن خانم‌ها در مقایسه با بدن مردان کربوهیدرات را سریع تر به بافت چربی تبدیل می‌کند . از سوی دیگر ، اجتناب از مصرف کربوهیدرات سبب می‌شود انرژی کافی برای انجام تمرینات و کالری سوزی نداشته باشید . از آنجایی که آمینو اسیدها ساختار منحصر بفرد مولکولی‌ دارند ، راحت از کبد عبور می‌کنند و یک منبع انرژی عالی برای عضلات محسوب می شوند . مصرف آمینواسید ، مانع سوختن عضله شده ، ریکاوری عضلات را سرعت بخشیده و سبب سنتز پروتئین ها می‌شود . با توجه به نظر کارشناس ورزشی جهت مصرف این مکمل ، ۵ گرم قبل و بعد از تمرین از آن استفاده نمایید.

ال-گلوتامین

ال-گلوتامین علاوه بر تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن ، به ریکاوری سریع تر عضلات نیز کمک می کند . ال-گلوتامین ، فراوانترین آمینواسید در بافت عضلانی بدن است . ال-گلوتامین تولید ماده‌ی چربی سوز بدن یعنی هورمون رشد HGH را بطور طبیعی بالا می‌برد . به طور معمول HGH اهمیت ویژه‌ای برای ریکاوری عضلات خانم ها دارد . روزانه ۱۰ گرم ال-گلوتامین طبق نظر کارشناس ورزشی مصرف کنید و زمان مصرف را بین زمان های قبل و بعد از تمرین یا قبل از خواب تقسیم کنید.

کافئین

مصرف کافئین برای همه‌ی افراد توصیه نمی‌شود ، زیرا سبب بالا رفتن فشار خون می شود . اما در عین حال برای ورزشکاران فوایدی هم دارد.کافئین به عنوان محرک سیستم عصبی مرکزی ، شدت و میزان تمرکز را در طول تمرینات افزایش می‌دهد.

تحقیقات متخصصین تغذیه نشان می دهد که مصرف کافئین تاثیر روانی داشته و کمک می‌کند تا تمرین بهتری داشته باشید.

طبق نظر کارشناس ورزشی،۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیگرم کافئین یا یک تا دو فنجان قهوه‌ی قوی پیش از تمرین مصرف کنید.

بتا-آلانین

بتا-آلانین آمینواسیدی است که عضلات را قادر می‌سازد حتی در زمان خستگی به تولید انرژی در سطح زیاد ادامه دهند.

مصرف بتا-آلانین ، میزان ال-کارنوسین را در سلولهای عضلات زیاد می‌کند ، که این اتفاق جلوی فعالیت اسید لاکتیک را می گیرد و به شما اجازه می‌دهد به مدت طولانی‌تر و سخت‌تر تمرین کنید . مصرف روزانه ۱.۵ تا ۳ گرم بتا-آلانین تا دو مرتبه ، طبق نظر کارشناس ورزشی توصیه می‌شود.

کراتین

هدف کراتین مثل بتا-آلانین تولید انرژی در سلول های عضلات است .کراتین ، برای تولید انرژی ، به عضلاتتان بیشتر سوخت رسانی می‌کند.کراتین به عضلات آبرسانی هم می‌کند ، پس باید حداقل ۸ لیوان۵۰۰ گرمی آب بنوشید تا روزانه ، ۳ تا ۵ گرم کراتین مصرف کنید.

متخصصین تغذیه و لاغری معتقداند ، مصرف مکمل های مناسب در کنار یک رژیم غذایی اصولی ، عامل موفقیت در رژیم کاهش وزن می باشد.

آرسینه

ارسال پاسخ

آرسینه
آرسینه جدیدترین و بروز ترین مطالب در حوزه های تغذیه, روانشناسی, پوست ومو, گردشگری, فرهنگی, سبک زندگی, تکنولوژی, تناسب اندام, رژیم غذایی, بیماری های نادر و.. آرسینه همواره سعی بر بهبود هر چه بهتر کیفیت محتوا خواهد بود.