اطلاعات پرواز

معایب و مزایای بلیط چارتر

بلیط چارتر چیست؟

تا بحال در زمان خرید بلیط هواپیما به گزینه بلیط چارتر برخورد داشته اید و یا از قیمت بلیط چارتر با خبر هستید، اگر قصد سفر دارید و میخواهید هزینه های سفرتان را کاهش بدهید با  آرسینه همراه باشید تا بلیط چارتر را بررسی کنیم.

چارتر

بلیط چارتر بستگی زمان سفر و مسیر پر تردد دارد که اگر در چنین شرایط قرار بگیرید می توانید با هزینه کمتری بلیط هواپیما خریداری کنید. چارتر در واقع به معنای دربست و اجاره کردن می دهد. اما در کشور ما این واژه فقط در خطوط هوای برای بلیط هواپیما کاربرد دارد لازم است بدانید چارتر صرفا برای بلیط هواپیما نیست و برای هتل و وسایل حمل نقل نیز استفاده می شود.

بلیط چارتر 

در برخی از مواقع شرکت های چارتر کننده یا آژانش های هواپیمایی برخی از صندلی های هواپیما یا کل آن را برای مدت زمان کوتاه یا طولانی اجاره می کنند.که از فروش آن سود بسزایی را کسب می کنند و به زبان ساده تر چارتر را تعریف کنیم مثل خرید عمده نسبت به خرید تکی است.

همان طور که گفتیم شرکت های چارتر کننده یا آزانس های هواپیمایی این نوع از بلیط های را می فروشند که در واقع برای چند ماه یا گاه یک سال بخشی یا کل صندلی های هواپیما را اجاره می کنند. البته در مسیر های پرتردد که بلیط های چارتر را به مسافران می فروشند. و قیمت آن را نیز شرکت های چارتر کننده براساس شرایط و زمان پرواز قیمت گذاری می کنند.و شرکت های هواپیمایی (ایرلاین ها ) در فروش و قیمت آن دخیل نیستند.

دلیل نوسان قیمت بلیط چارتر 

همان طور که گفتیم نوع قیمت گذاری بلیط چارتر که توسط شرکت چارتر کننده تعریف می شود و قیمت بلیط چارتر بستگی به زمان یا ماه و مسیر پروازی بستگی دارد. مثلا اگر قصد سفر و به مشهد مقدس را داشته باشید که مسیر پرترددی نیز است در برخی از ماه های سال مسافران زیادی را جذب می کند و در بعضی ماه ها نیز مسافران کمتری به این شهر خواهند رفت و به همین دلیل ممکن است در بعضی از پرواز ها اگر برخی از صندلی ها خالی بماند زیان برای شرکت چارتر کننده تلقی می شود و برای پر کردن صندلی های هواپیما قیمت آن را کاهش می دهد، و در ماه های که مسافر زیاد است نیز قیمت آن بالا می رود.

مزایای بلیط چارتر و معایب بلیط چارتر کدام اند؟

بنا بر توضیحات بالا می توان گفت بالاترین فاکتور و مزایا خرید بلیط چارتر قیمت آن است. و در زمان و شرایط خاص قرار بگیرید این احتمال است که بتوانید بلط هواپیما را با نصف قیمت واقعی آن تهیه کنید. البته طبق گفته های بالا باید توجه کنید که بلط چارتر همیشه با قیمت پایین فروخته نمی شود در بعضی مواقع (بستگی به زمان پرواز و ماه ی که مسافر بیشتر یا کمتر دارد و مسیر پر ترددی است ) شاید گران تر نیز فروخته شود.

معایب بلیط چارتر نیز میتوان گفت زمانی که شما بلیط را خریداری می کنید این امکان وجود ندارد که آن را کنسل ( استرداد ) کنید. یکی دیگر از معایب آن در نقطه مقابل آن یعنی بلیط سیستمی این است که قیمت بلیط برای همه یکسان است و تفاوتی بین قیمت بلیط برای اشخاص بزرگسال یا خردسال وجود ندارد.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا