مادر و کودک

احتمال کاهش بارداری با استرس بالا

استرس بالای زنان احتمال بارداری را کاهش می دهد

احتمال کاهش بارداری با استرس بالا : دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه لوئیزویل متوجه شدند ، زنانیکه در دوره تخمک گذاری خود استرس بیشتری دارند احتمال بارداری آنها در این ماه در قیاس با ماه های دیگری که استرس کمتری داشتند تقریبا 40 درصد کمتر بوده است. در ادامه با آرسینه همراه باشید.

همچنین دریافتند، زنانی که معمولا احساس استرس بیشتری را نسبت به سایر زنان نشان می دادند ، احتمال بارداری آنها حدود 45 درصد کمتر بوده است.
میزان استرس روزانه 400 زن 40 ساله و جوان تر را ثبت کردند که سطوح استرس این زنان در یک مقیاس یک تا چهار اندازه گرفته شده بود.
تاثیر منفی استرس بر بارداری تنها در دوره تخمک گذاری مشاهده شد است و این موضوع حتی بعد از ارزیابی سایر عوامل مانند سن، شاخص توده بدنی و … نیز بوده است.
زنانیکه می خواهند باردار شوند باید احتمال بارداری خود را با اتخاذ اقدامات فعالانه ای به سمت

کاهش استرس

مانند ورزش کردن، شرکت در برنامه مدیریت استرس و یا مشاوره با یک کارشناس بهداشتی افزایش دهند.
زنانیکه باردار شدند در پایان ماهی که در آن باردار شدند نیز یک افزایش استرس را تجربه کردند .
افزایش تنش و استرس می تواند ناشی ازانجام آزمایش بارداری درخانه و پی بردن به بارداری و یا اینکه ناشی از تغییرات در سطح هورمون هایی است که توسط بارداری ایجاد شده است.
این مطالعه زنگ خطری برای پزشکان و مردم باشد که برای باردار شدن، سلامت روانی و آسایش به مهمی عوامل خطرساز دیگر مانند سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، چاقی است.

منبع : ایرنا

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا